کد خبر: ۵۷۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 06 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل ازهمشهری آنلاین:
رییس پلیس پایتخت با اعلام دستگیری ۱۳۸ سارق و محکوم متواری از زندان در عملیات ۲۴ ساعت گذشته پلیس آگاهی از ممنوعیت اسباب‌کشی طی ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح پلیس آگاهی در برخورد با سارقان که در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد گفت: برابر آمارهایمان از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مشابه سال قبل وقوع سرقت در پایتخت 8 درصد کاهش و کشفیات پلیس 5 درصد افزایش داشته است.
رحیمی با اشاره به طرحی که طی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران به اجرا درآمد خاطر نشان کرد: از مدت‌ها قبل همکاران من در پلیس آگاهی اقداماتی در برخورد با سارقان و محکومین متواری از زندان که دارای حکم قطعی بودند را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته ماموران پلیس 138 سارق به عنف، کیف قاپ، خودرو، اماکن خصوصی و ... را شناسایی و دستگیر کردند گفت: همچنین 30 باند سرقت نیز توسط ماموران متلاشی شد.
رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این افراد در تهران و شهرهای اطراف دستگیر شدند گفت: در میان دستگیر شدگان نیز یک باند زورگیری که قصد داشتند اقدام به سرقت از طلا فروشی و صرافی کنند قبل از انجام هرگونه عمل مجرمان شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت: این افراد در حال تهیه سلاح برای انجام سرقت مسلحانه بودند که به دام پلیس افتادند.
انهدام چهار باند بزرگ قاچاق کالا
رحیمی از انهدام چهار باند بزرگ قاچاق کالا خبر داد و گفت: این چهار باند در مجموع بیش از 22 میلیارد تومان انواع کالا و قاچاق کشف شد.
وی در مورد انواع این کالاها گفت:‌ مقادیر قابل توجهی لوازم صوتی و تصویری به ارزش بیش از 5 میلیارد 600 میلیون تومان، انواع خشکبار آمریکایی به وزن 40 تن و... تنها بخشی از اقلام کالاهای مکشوفه است.
وی اظهار کرد: در جریان اجرای این طرح 52 نفر از قاچاقچیان و افراد دخیل در این طرح نیز دستگیر شدند.
رییس پلیس پایتخت با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و به سفر رفتن شهروندان گفت: به شهروندان حتما توصیه می کنیم که هنگام ترک منزل موارد ایمنی را رعایت کرده و خانه خود را به افراد مطمئن سپرده و موارد ایمنی را حتما رعایت کنند ضمن اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که از نگهداری لوازم گرانبهای خود در منزل خوداری کنند.
وی با اشاره به طرح ممنوعیت اسباب کشی در نقاط مختلف تهران در ایام نوروز گفت: از 29 اسفند تا 15 فروردین ماه اسباب کشی در تهران مگر با مجوز کلانتری ممنوع است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح قبلی پلیس آگاهی در برخورد با سارقان گفت: در این طرح 142 نفر دستگیر شدند و این افراد که در قالب 29 باند فعالیت می کردند به 2440 فقره جرم و جنایت و سرقت اعتراف کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار