مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،، علینقی حیدریان به ارس یک‌گونه‌ای از درختان سرو است که بسیار با ارزش و دیر زیست است و در مناطق کوهستانی و بیشتر در ارتفاعات بیش از 2500 متر رشد می‌کند.
کد خبر: ۵۷۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 04 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از علینقی حیدریان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در استان سمنان بالغ‌بر 152 هکتار عرصه ارسستان وجود دارد افزود: حفظ این‌گونه گیاهی یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل منابع طبیعی استان سمنان است.
وی با بیان اینکه بین 10 تا 15 درصد از این عرصه درگیر بیماری ارس واش است اذعان کرد: این آمار معادل 16 هزار هکتار از ارسستان های استان سمنان را در برمی‌گیرد و باید اقدامات لازم برای مقابله با این بیماری به‌سرعت اجرایی شود.
مدیرکل منابع طبیعی خشک‌سالی را یکی از عوامل شیوع این بیماری در ارسستان ها برشمرد و گفت: برای اجرای طرح‌های مبارزه‌ای در ارسستان هایی که درگیر این بیماری هستند قراردادهایی با پیمانکاران منعقدشده است.

وی  با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها بالغ‌بر 700 هکتار از اررسستان ها سامان دهی می‌شوند تصریح کرد: این طرح ابتدا در مناطقی که وضعیت بحرانی دارند در اولویت قرار دارند که می‌توان منطقه چشمه رودیه، اولنگ شاهرود و پرور را در این راستا نام برد.
حیدریان در ادامه با اشاره به سالروز درختکاری و جنگل‌کاری ابراز داشت: 800 هزار نهال سنجد و زیتون‌تلخ روز درختکاری در سراسر استان سمنان توزیع می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اقلیم و شرایط آب و هوایی در استان سمنان خاطرنشان کرد: درگذشته درخت‌هایی که برای ایجاد فضای سبز در استان سمنان توزیع می‌شد از گونه‌های کاج و اکالیپتوس بودند که اکنون باید درختانی را با توجه به شرایط اقلیمی و سازگاری با محیط مانند سنجد و زیتون‌تلخ در سراسر استان توزیع کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار