معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،رضا ناجی تسهیل دستیابی به جایگاه مناسب شاخص‌های سلامت و عدالت در سلامت و افزایش آگاهی یکی از مهم‌ترین اولویت در مجمع سلامت استان سمنان است که می‌تواند مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، توانمندی و مشارکت فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را تقویت کند.
کد خبر: ۵۷۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 04 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از  رضا ناجی بعدازظهر یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اهمیت
مجمع سلامت استان، بیان داشت: استفاده از نیروها و ظرفیت‌هایی غیر از نیروها و ظرفیت‌های دولتی و توجه به مؤسسات مردم‌نهاد و برقراری یک پیوند صحیح و مناسب با مجموعه اداری و مسئول در حوزه‌های اجرایی لازمه برگزاری مفید و مؤثر مجمع سلامت استان است و دراین‌بین اما نقش آموزش‌وپرورش در آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از حوادث بر لزوم آموزش مستمر و جدی محسوب می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست بیان داشت: در کشور ما مقوله سلامت جزو اولویت‌های دولت است که این امر باعث می‌شود تا دولت نسبت به اجرای طرح‌هایی مانند تحول نظام سلامت در کشور با حضور متصدیان حوزه سلامت در سطح استان‌هایی مانند سمنان خدمات مطلوبی به جامعه ارائه کنند.
مهدی شادنوش به‌ضرورت ارتقای شاخص‌های سلامت نیز اشاره کرد و گفت: این هدف جز در سایه ترویج و آموزش همگانی به‌خصوص برای اقشار هدف مانند خانواده‌ها، دانش آموران، دانشجویان و ... میسر نیست که این امر همراهی درون‌سازمانی خوبی را می‌طلبد.


مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نشست‌های مستمر کارشناسان بهداشتی علوم پزشکی سمنان بادانش آموزان حاضر در حیطه خدمتی این دانشگاه، گفت: این نشست‌ها باعث می‌شود تا دانش آموزان بیش‌ازپیش با مواردی که در ارتقای شاخص‌های سلامت به‌خصوص بهداشت فردی مهم هستند، آشنا شوند.
محمد دستورانی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقشاری که می‌توانند در ارتقای شاخص‌های سلامت نقش داشته باشند، دانش آموزان هستند که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح ۱۱۹ هزار دانش‌آموز را در سطح استان به‌مثابه یک جامعه هدف خوب برای ارتقای شاخص‌های سلامت در نظر داشت که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه رخ‌داده است.
در این نشست پیرامون مسائلی مانند چهارشنبه پایان سال و ضرورت اطلاع‌رسانی برای حفظ سلامتی نوجوانان و نونهالان، اجرای قانون منبع فروش مواد محترقه و دخانیات به کودکان، اطلاع‌رسانی به دانش آموزان برای مضرات این مواد و ... بحث و تبادل‌نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار