تفاهم نامه طرح توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر استان همدان میان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان و صندوق بیمه عشایری و روستایی استان همدان منعقد شد.
کد خبر: ۵۷۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 01 March 2018
تفاهم نامه طرح توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر استان همدان میان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان و صندوق بیمه عشایری و روستایی استان همدان منعقد شد.

به گزارش ایرنا، مشاور امور بانوان استانداری همدان اظهار داشت: در راستای توسعه بیمه بانوان در روستا‌ها و مناطق عشایری، دفتر امور بانوان وخانواده استانداری همدان با همکاری صندوق بیمه روستایی و با هدف توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر استان، اقدام به برگزاری جلسات و هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی مشمول طرح کردند.

طاهره دوروزی افزود: حاصل این تعامل و هم افزایی، تفاهم نامه طرح توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر استان همدان است.

وی اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد، نظارت بر اجرای تفاهم نامه بر عهده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری باشد و از طریق نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، گزارش فصلی صندوق بیمه روستائیان و عشایر و سایر موارد نظارتی انجام شود.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی، در راستای توسعه بیمه زنان روستایی و عشایر، با توجه به موارد تعیین شده برای دستگاه اجرایی آن‌ها است.

دوروزی ادامه داد: در این تفاهم نامه، علاوه بر وظایف تعیین شده برای دستگاه‌های اجرایی، تعدادی از وظایف نیز به صورت عمومی و مشترک برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نشست آموزشی در خصوص آشنایی با صندوق بیمه عشایری و روستایی در حضور مدیران ادارات شهرستان برگزار شد افزود: همایش و کارگاه‌های های آموزشی در ادارات شهرستان در خصوص اطلاع رسانی به روستائیان با حضور کارشناسان صندوق برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همکاری با صندوق برای تهیه مستند‌های ترویجی در خصوص صندوق بیمه روستاییان، معرفی کارگزاران صندوق به جامعه هدف سازمان، اطلاع رسانی شرایط، مزایا، خدمات و تعهدات بلند مدت صندوق از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

گفتنی است، بیش از یک هزار خانوار استان در سالجاری مشمول طرح بازنشستگی بیمه اجتماعی روستایی، عشایری هستند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار