رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:نظر مساعد روسای قوای سه‌گانه نسبت به رفع حصر/اینکه گفته شود «علم دینی» نداریم، استدلال سخیفی است/درخواست زنانه نماینده اصلاح طلب از نیروی انتظامی/خانه‌هایتان را از افغانستانی‌ها پس بگیرید! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 26 February 2018
 
 

 تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رئیس دفتر امام جمعه ایلام: از «پرادو» برای مناطق کوهستانی استفاده می‌کنیم

در چند روز اخیر انتشار عکسی از امام جمعه ایلام در کنار پرادو،انتقاداتی را در فضایی مجازی برانگیخته است. منتقدین می‌گویند امام جمعه ایلام؛ استانی که از محرومترین استان‌های کشور محسوب می‌شود نباید سوار ماشین خارجی شود و این با شان امام جمعه سازگار نیست. در آن طرف ماجرا هم، هادی لطفی، پسر امام جمعه ایلام با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود به این نقد‌ها پاسخ داد. او ماشین پرادو را متعلق به دفتر امام جمعه و نه شخص امام جمعه ایلام دانست و حرف‌های مطرح شده در مورد مورد هزینه‌های ولیمه فرزند خودش را دروغ خواند.رئیس دفتر امام جمعه ایلام در گفتگو با «فردا» در این رابطه گفت: «طبق قانون، ماشینی که امام جمعه در شهر دارد، پژو است و چون مناطق ما کوهستانی است برای سفر به اطراف و مناطق کوهستانی، هر مدیر کلی یک ماشین هم برای این گونه موارد دارد و این ماشین پرادو هم داخل شهر استفاده نمی‌شود.»آقای یگانه در مورد قیمت این خودرو گفت: «منتقدین و افرادی که سروصدا کردند تهمت زدند که ارزش ماشین ۴۰۰ میلیون تومان است در حالی که فکر می‌کنم ارزش این ماشین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان باشد.»رئیس دفتر امام جمعه ایلام در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع با منش ساده زیستی که یک امام جمعه باید داشته باشد سازگار است؟ بیان کرد: «من بیش از ۲۰ سال است که در دفتر امام جمعه رئیس دفتر هستم. من زیاد با نماینده های، ولی فقیه ارتباط داشته ام. همین آقای آل هاشم که الان می‌نویسند گفته که نرده‌ها را بردارید، بدانید که از روز اول امام جمعه ایلام اجازه گذاشتن نرده‌ها را نداد و حتی اجازه نداد پاسدار‌ها در هنگام نماز سرپا بایستند. ایشان سوابق درخشانی دارد و پاسدار رسمی هست. چندین سال نماینده، ولی فقیه در سپاه منطقه کرمانشاه بوده است.»وی در مورد صفحه اینستاگرام پسر امام جمعه ایلام و عکس‌های منتشر شده در آن هم گفت: «ما شنیده ایم بعضی از پسران نمایندگان ولی فقیه چه کار‌ها می‌کنند، به عنوان مثال آقای خزعلی گفته که «فلانی اصلا پسر من نیست.» در حالی که پسر ایشان با چند تن از بازیگران از قدیم دوست بوده و از آنها دعوت کرده و این طور هم نبوده که خرج چندانی کند. البته می دانیم که نباید عکس‌ها را آن گونه منتشر می‌کرد.»

رندترین خط تلفن همراه کشور به نام یک دزد!

اسدالله قره خانی، با اشاره به دزدی میلیاردی یکی از کارمندان اکتشافات وزارت نفت، گفت: دزد اکتشافات وزارت نفت فردی بوده که رد گم می کرده است و از کارکنانی که در همان مجموعه اکتشافات وزارت نفت کار می کردند تقاضای پول برای قرض می کرده و عنوان می کرده که تا پایان ماه به این پول را به شما پس می دهم.قره خانی با بیان اینکه رندترین شماره تلفن همراه کشور به نام دزد اکتشافات وزارت نفت بود، افزود: این فرد حدود 2میلیارد و نیم تومان این خط را خریداری کرده که قیمت آن در حال حاضر به مراتب بالاتر از این رقم بوده و حدود 7 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است و کسی هم کشف نکرده بود که دارنده این خط تلفن کیست.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: چندین ماشین با برندهای مازراتی، پورشه و بنز نیز در پارکینگ منزل مسکونی این فرد کشف شده البته بخشی از این خودروها در منزلش نبوده است./خانه ملت

پاسخ وزارت خارجه به ادعای همسر نازنین زاغری

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای همسر نازنین زاغری مبنی بر اینکه همسر او قربانی اختلافات مالی و تسلیحاتی ایران و انگلیس شده است، گفت: همان‌طور که خودتان نیز اشاره کردید این سخنان ادعاست. بحث خانم زاغری یک بحث حقوقی و قضایی است. ایشان در قوه قضاییه ایران محکوم شده‌اند و اکنون دوره محکومیت خود را طی می‌کنند.بهرام قاسمی با بیان اینکه او فردی دو تابعیتی است و از نظر ایران چنین موضوعی به رسمیت شناخته نمی‌شود، تصریح کرد: موضوع نازنین زاغری ربطی به وزارت خارجه و دیگر مسائل مربوط به رابطه ایران و انگلیس ندارد و یک موضوع خاص است.وی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه وزارت خارجه دخالتی در پرونده وی ندارد، بیان کرد: این نوع فرافکنی‌ها از جمله اینکه خانم زاغری گروگان رابطه مالی ایران و انگلیس است نادرست است و این سخنان شاید ناشی از عدم شناخت رابطه ایران و انگلیس و همچنین سیستم قضایی و سیاست خارجی ایران باشد.

توئیت حاشیه‌ساز یک نماینده درباره سوال از روحانی

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز دوشنبه گفت: تعداد نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی از حد نصاب قانونی برخوردار نیست و موضوع از نظر قانونی حل شده است.حسینعلی امیری گفت: براساس قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ، دکتر کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا کرده و تعدادی از نمایندگان سوال کننده نیز سوالات شان را در خصوص موسسات مالی مطرح کردند و آقایان نیز پاسخ های لازم را ارائه نمودند.وی تصریح کرد: این جلسه، جلسه سازنده ای بود و فضای حاکم بر آن نیز فضای مثبتی بود.معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: همچنین، با توجه به فراز دوم ماده 212 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تعداد امضاء کنندگان سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی، از حد نصاب قانونی برخوردار نیست. بنابراین، از نظر قانونی موضوع حل شده است.امیری افزود: دغدغه ما و دغدغه نمایندگان محترم حل مشکلات مردم است و همگی در این مسیر تلاش می کنیم.در فراز دوم ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است: «پس از یک هفته از طرح سوال در کمیسیون یا کمیسیون ها چنانچه هنوز حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس از سوال خود منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سوال یا سوالات آنان را قرائت و فورا برای رئیس جمهور ارسال کند.»معاون رئیس جمهور گفت: ما از تعامل با نمایندگان محترم راضی هستیم و معمولا با سوالات ایشان اقناعی برخورد می کنیم و همواره تلاش داریم با نمایندگان مردم به درک مشترک برسیم.امیری در پاسخ به سوالی در مورد توئیت سیدحسین نقوی حسینی یکی از نمایندگان مجلس و ادعای وی مبنی بر گرو کشی معاونان پارلمانی وزارتخانه ها از نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور، اعلام کرد: ' من راجع به این توئیت با خود ایشان صحبت کردم و پرسیدم کدام یک از معاونان پارلمانی دولت چنین کاری کرده است که ایشان اظهارداشتند من این موضوع را از نماینده دیگری شنیده ام. وقتی از آقای نقوی حسینی پرسیدم از کدام نماینده شنیده اید گفتند الان خاطرم نیست، فکر می کنم و بعدا می گویم چه کسی بود.'


نظر مساعد روسای قوای سه‌گانه نسبت به رفع حصر

نماینده تهران گفت: با رییس قوه مقننه و قوه قضاییه نشست داشتیم و ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌نشیند. نظر این‌ها مساعد است و به دنبال تمهیداتی هستند که به زودی حصر به پایان برسد.فاطمه سعیدی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود در کمیته رفع حصر مجلس گفت: ما در این کمیته اقداماتی انجام داده‌ایم و پیگیری‌هایی انجام شده است، امیدواریم به زودی شاهد رفع حصر باشیم.وی گفت: با رییس قوه مقننه و قوه قضاییه نشست داشتیم و ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌نشیند. نظر این‌ها مساعد است و به دنبال تمهیداتی هستند که به زودی حصر به پایان برسد.سعیدی در مورد شروط احتمالی رفع حصر هم گفت: شروط هنوز مشخص نشده و کمیته پیگیر است. امیدواریم نیروهای انقلابی به زودی به جامعه برگردند.این نماینده مجلس در خصوص مطالبات احمدی‌نژاد در نامه به رهبری و درخواست برگزاری یک انتخاب آزاد گفت: اصلاح‌طلبان سال‌هاست این حرف‌ها را زده‌اند، منتها آقای احمدی‌نژاد دچار توهم است. او باید تکلیف خود را با انتخابات ۸۴ و ۸۸ روشن کند. او دچار جنجال و هیاهو است و نظام باید هر چه زودتر تکلیف خود را با این فرد روشن کند. در عین حال ما خودمان به دنبال شفاف‌سازی اتفاقات سال ۸۸ هستیم و این مطالبه از سوی احمدی‌نژاد بی‌معنی است./ایلنا

اینکه گفته شود «علم دینی» نداریم، استدلال سخیفی است

رئیس قوه قضاییه افزود: اینکه گفته می شود ریاضی، ریاضی است و ما علم دینی نداریم استدلال سخیفی است. آیا با همین روش می توان گفت که دانش آموز، دانش آموز است و دانش آموز کلاس اول و دوم معنا ندارد؟ وقتی یک مقوله یا شیء دارای صفتی باشد، متصف به آن صفت می شود و ما باید بررسی کنیم که این صفت وجود دارد یا خیر. باید ببینیم در چه علومی ارزش‌ها و مقولات دینی می‌توانند ورود کنند و در کجا. با حرفهای بسیطِ اینگونه نمی‌توان بحث‌های مهم و دقیق و مردافکن فلسفی در باب ورود ارزشها و پیش فهم‌ها و پیش فرض‌ها را به ساحت علوم و خصوصاً علوم انسانی منکر شد.آملی لاریجانی با اشاره به ارزش های اخلاقی که امروزه از سوی علم شناسان در ساختار علم مورد تبیین قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از فلاسفه مشهور غرب به نام «پاتنم» کتابی با عنوان «فروریختن فاصله بین ارزشها و واقعیت» به رشته تحریر درآورده و در این کتاب از نگاه مبتنی بر وجود فاصله میان ارزشها و واقعیت انتقاد کرده است. بسیاری دیگر از فیلسوفان علم در مغرب زمین نیز همین دیدگاه را دارند.

جنجال پرادوی امام جمعه 

طی روزهای گذشته انتشار عکسی از امام جمعه ایلام در حال پیاده شدن از خودروی پرادو حسابی سروصدا به پا کرده که واکنش های مختلفی در پی داشت. ماجرا از آنجا آغاز شد که یک طلبه فعال در فضای مجازی با انتشار عکسی از امام جمعه ایلام در حال پیاده شدن از یک خودروی پرادو نوشت: "عکسها از صفحه آقازاده آقای لطفی نماینده ولی فقیه در استان ایلام برداشته شده که گفته اند مدل پرادو های پدر پایین است و ایرادی ندارد و کاش فقط پرادو بود ..."
انتشار این عکس ها واکنش امام جمعه ایلام را در پی داشت. به گزارش روزنامه جوان "خطبه‌های نماز جمعه ایلام این هفته محل اعتراض امام جمعه به منتقدان شد. حجت الاسلام لطفی، امام جمعه ایلام عصبانی بود از کسانی که نسبت به ماشین او معترض شده بودند. او در خطبه‌های نماز جمعه جملات تندی علیه معترضان به ماشین شاسی بلندش گفت. اینکه «از بچه‌بازی‌هایتان دست بردارید»، «اهانت به جایگاه نماز جمعه، اهانت به رهبری و قابل پیگیری است» و «توصیه می‌کنم به این جایگاه که مین‌گذاری است، نزدیک نشوید و چنانچه نزدیک شوید، با مین به هلاکت خواهید رسید!» همه این اعتراضات از این جهت است که جریانی در استان ایلام نسبت به آنچه زندگی اشرافی این امام جمعه نامیده، معترض شده است. این اعتراضات هم به مراسم مفصل ولیمه تولد نوه امام جمعه ایلام برمی‌گردد که با حضور تعدادی از فوتبالیست‌ها و بازیگران سینما و تلویزیون برگزار شده و هم به ماشین شاسی بلندی که مورد استفاده امام جمعه است. حامیان امام جمعه البته انتقادات این گروه را وارد ندانسته و آنان را پیروان عرفان‌های کاذب خطاب کردند! اما پسر امام جمعه ایلام که از فعالان شبکه اینستاگرام محسوب می‌شود، استفاده از چنین ماشینی را برای حفظ امنیت پدرش لازم دانسته است." ماجرا به همین جا ختم نشده و فرزند امام جمعه ایلام با انتشار تصاویری مختلف از برخی مقامات و شخصیت های بلندپایه کشوری در کنار خودروهای خارجی در مقام مقایسه عنوان کرده است که برخی خودروهای مورد استفاده مقامات به مراتب گرانتر از پرادوهای دفتر نماینده ولی فقیه در ایلام می باشد.
در همین رابطه محمد سعید احدیان فعال رسانه ای کشور امروز در توئیتر خود نوشت: در حالیکه از امامان جمعه مرتب خبر خوب میرسد (تبریز، سرپل ذهاب، تهران، ورامین و...) امام جمعه ایلام تمام ائمه جمعه را زیر سوال برد. لازم است دیگر امامان جمعه در خطبه هفته بعد از کار وی اعلام برائت کنند و خواستار استعفای وی شوند تا این لکه سیاه از دامن این نهاد مقدس پاک شود.

سرانجام بودجه موسسه آیت الله مصباح یزدی

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید مجلس می‌گوید: بحث حذف بودجه موسسات فرهنگی از بودجه 97 از همان ابتدا اشتباه بود.سیاوشی در خصوص بودجه نهایی 97 که هفته گذشته به تصویب نمایندگان رسید گفت: البته کار بودجه در مجلس تمام شد ولی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان ممکن است دوباره اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.این عضو عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که تکلیف بودجه موسساتی مانند موسسه متعلق به آیت الله مصباح یزدی در بودجه 97 به کجا رسید، گفت: حذف بودجه موسسات فرهنگی از همان ابتدا اشتباه بود؛ فرقی هم نمی‌کند که این موسسات مربوط به کدام جناح سیاسی باشند.او ادامه داد: پس از بحث های صورت گرفته در مجلس، بخشی از این بودجه ها بازگشت. البته نهادهای بزرگتر مشکلی نداشتند؛ و ذیل دستگاه های بزرگتر قرار گرفتند تا بر اساس نظر نمایندگان نظارت پذیر شوند. به طور مثال، سازمان تبلیغات و جامعه المصطفی ذیل وزارت فرهنگ و علوم قرار گرفتند؛ در مورد بودجه موسسات مربوط به حوزه های علمیه هم به همین صورت عمل شد.این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس ادامه داد: اما در مورد بسیاری از موسسات فرهنگی کوچکتر، بودجه آنها حذف شد. البته در روز آخر بررسی بودجه در صحن علنی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره با آقای لاریجانی گفت و گو کردند تا برای بخشی از بودجه این موسسات نیز اقدام مشابهی انجام شود.سیاوشی در پاسخ به این سوال که رقم نهایی تصویب شده برای عوارض خروج از کشور چقدر است نیز گفت: در مورد عوارض خروج از کشور، همان رقم پیشنهادی دولت یعنی سه برابر شدن آن تصویب شد./انتخاب

احمدی نژاد خواستار اعدام کروبی و موسوی شده بود

امیری فر با بیان اینکه «احمدی‌نژاد کلاً آدم متوهمی بود و همیشه می‌گفت اگر برخی از مقامات عالیه نظام از من دفاع نمی‌کردند رأی من خیلی بیشتر از این مقدار بود» اظهار کرد: «در دور اول دولت ایشان تداعی شده بود که حضرت آقا حامی ایشان هستند و حضرت آقا هم حمایت می‌کردند. مردم هم توقع داشتند در دور دوم آقا از ایشان حمایت کنند. از این رو ایشان توهم داشتند اگر مقامات عالیه از او دفاع نمی‌کردند رایشان بیشتر می‌شد!»او اضافه کرد: «احمدی‌نژاد در زمانی که رئیس‌جمهور بود هم منتقدانی داشت اما الان دیگر هیچ کس اطراف ایشان نیست؛ شما ببینید الان نه روحانی شاخص، نه مرجع تقلید، و نه سیاستمدار بزرگی پشت سر ایشان نیست و الان همه به شدت منتقد ایشان هستند. حرف‌هایی که الان می‌زند مشخص می‌کند که او اصلاً تعادل روحی ندارد و باید سه چهار تا روانشناس روی ایشان کار کند تا ببینند مشکل او چیست.»امیری فر در ادامه به بیان خاطره‌ای از آخرین روزهای عمر داوود احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: «مرحوم اخوی آقای احمدی‌نژاد؛ حاج داوود خیلی از ایشان ناله می‌کرد و گله‌مند بود. در روزهای آخر حیات ایشان که به ملاقاتشان رفتم حاج داوود می‌گفت من اگر به این وضع افتادم، بیمار شدم و سکته کردم به خاطر رفتارهای زشت و زننده اخوی‌ام است که بالاخره هم به همین دلیل هم جان خود را از دست داد.»او اظهار کرد: «عدم تعادل روحی آقای احمدی‌نژاد اثرش را در خانواده‌اش هم گذاشته است. امروز اگر نزدیکان ایشان جرات کنند آنها هم می‌گویند که از حرکات بچه گانه ایشان چه آسیب‌هایی دیده‌اند.»او با یادآوری اقدامات احمدی‌نژاد در دوران دولت‌های نهم و دهم اظهار کرد: «ایشان امروز بیانیه می‌دهند که باید همه را آزاد کنید و زندانی سیاسی نباید داشته باشیم در حالی که خودشان قبلاً تندترین مواضع را درباره مخالفانشان داشتند. مثلاً ایشان معتقد بودند که باید با آقایان مهندس موسوی و مهدی کروبی خیلی شدید برخورد شود و حتی نظرشان بر اعدام آنها بود. ایشان که چنین نظرات تندی نسبت به مخالفان خود داشتند حالا چه شده است که طرفدار آزادی شده‌اند؟ ایشان قدرت‌طلب است و می‌خواهد کاری کند و هر تلاشی می‌کند که دیده شود و دوباره به قدرت برگردد. ایشان حتی بین یاران خود نیز تبعیض می‌گذارد و فقط از یک عده خاص حمایت می‌کند؛ مثلاً الان همه توان و وجود حیثیت و سرمایه خود را برای بقایی گذاشته. یعنی همین الان اگر قوه قضائیه کوتاه بیاید و اینها را تبرئه کند ایشان دوباره طرفدار قوه قضائیه می‌شود. تمام تلاش خود را می‌کند که این دو را تبرئه کند و اینطور نیست که دلش برای مردم سوخته باشد.»/اعتماد

درخواست زنانه نماینده اصلاح طلب از نیروی انتظامی

نماینده مردم تهران خواستار برخورد محترمانه مردم ماموران نیروی انتظامی با خانم ها شد.سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره برخورد یکی از ماموران نیروی انتظامی با یکی از دخترانی که معروف به دختران خیابان انقلاب شده اند گفت: من از رفتار نیروی انتظامی متعجب هستم. این مامور می توانست با مهربانی بیشتری برخورد کند.او در ادامه گفت: بر فرض این که این خانم قانون را زیر پا گذاشته است، مامور نیروی انتظامی نباید این طور برخورد کند. باید برخورد محترمانه صورت گیرد.نماینده مردم تهران در پایان اظهار کرد: این هم مطالبه ای که زنان ما دارند، باید بررسی کنیم که چه راهکارهای قانونی می‌تواند این موضوع را حل کند./برنا 

اعتراف قائدی در بیمارستان از زبان قاضی!

مهدی قائدی در اولین جلسه دادگاه تاکید داشت پشت فرمان ام وی ام حضور نداشته است.مهدی قائدی در اولین جلسه دادگاه شکست خورد. خبرورزشی در این زمینه نوشت؛ او تلاش کرد تا قاضی را قانع کند پشت فرمان ام وی ام نبوده است ولی پس از ادعاهای او، قاضی پرونده جمله ای گفت که باعث شد قائدی در اولین جلسه شکست خورده باشد. او خطاب به بازیکن استقلال گفت: «شما الان می گویی پشت فرمان نبودی ولی وقتی در بیمارستان بودی، پس از هماهنگی با رئیس بیمارستان بنده اولین بازجویی را از شما انجام دادم که همان جا گفتید من پشت فرمان بودم.»

اصولگرایان بابت معرفی احمدی‌نژاد از مردم عذرخواهی کنند

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب اصولگرای سبز و فعال سیاسی اصولگرا درباره ضرورت ابراز پشیمانی اصولگرایان بابت حمایت از احمدی‌نژاد گفت:آقای احمدی‌نژاد را ملت ایران بر اساس مبانی اصولگرایان برگزیدند. احزاب سیاسی در اینکه انتخاب اشتباهی را به مردم معرفی کردند باید عذرخواهی کنند زیرا بسیاری به آن‌ها اعتماد کردند و احمدی‌نژاد توسط اصولگرایان به مردم پیشنهاد شد.دبیر کل حزب اصولگرای سبز درباره به وجود آمدن شخصیتی مانند احمدی‌نژاد نیز توضیح داد: هر شخصیتی که در جمهوری اسلامی به مقام ریاست جمهوری دست پیدا می‌کند، رفتارهایی را انجام می‌دهد که رئیس‌جمهور بعدی محصول رفتارهای سیاسی او است زیرا روسای جمهور در طول هم قرار دارند. آقای احمدی‌نژاد محصول رفتارهایی بوده که در دوره آقای خاتمی و هاشمی اتفاق افتاد و یک خلأ سیاسی و قدرت حتی برخی مداخلات در رفتارهای سیاسی سبب شد که پیروز انتخابات شود، بنابراین کسانی که فضا را برای ظهور و بروز شخصیت احمدی‌نژاد مهیا کردند، مقصر اصلی هستند./رویداد 24

گلایه‌های مالی کارگردانان و عوامل سینما با علی لاریجانی

چندی پیش، برخی از کارگردانان و هنرمندان در نشستی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گلایه‌آمیز و ناامیدانه سخن گفتند.آنان مدعی ‌اند که دولت و جاهای دیگر در بحث سریال و فیلم‌سازی از بعد مالی کمک نمی‌کنند.در این جلسه مثال زده شده که ترکیه سریال های بی‌کیفیت تولید می‌کند اما مردم ایران علاقه مند هستند و می بینند.بسیاری از سریال‌های ترکی بیننده هایشان ایرانی هستند و فرهنگ غربی و ترکیه رسما جایگزین فرهنگ ما شده و تا خانه نفوذ و رسوخ پیدا کرده و این خیلی خطرناک است.علی لاریجانی در این نشست گفته ات: حرف های شما درست است. در بحث بودجه قطعا کمک های خوبی می کنیم.وی افزوده است: همانطور که می دانید دستور داده شد از صندوق توسعه ملی به صداوسیما کمک شود که برای همین کار بوده و امسال در بودجه 400 میلیارد تومان برای فیلم و سریال به صداوسیما جداگانه می دهیم، اما شما باید پای کار باشید.وی اضافه کرده است: فیلم هایی که می سازید مردم را ناامید نکنید و سیاه نمایی نشود. در برخی از این فیلم ها و سریال ها و برنامه هایی که صداوسیما و شما هنرمندان می سازید سیاه‌نمایی‌هایی وجود دارد و هنرمندان اتفاقا روی افکار عمومی تأثیر دارند و باید شما از سیاه نمایی دست بردارید./پارس نیوز

خانه‌هایتان را از افغانستانی‌ها پس بگیرید!

 تصاویری از نصب بنرهایی در رحمت آباد یزد منتشر شده و از اهالی محل خواسته شده است تا منازل خود را به مهاجران افغانستانی و بلوچ اجاره ندهند.حجت الاسلام والمسلمین افتخاری‌پور، امام جمعه‌ی رحمت آباد یزد درباره نصب این بنرهای هشدارآمیز به خبرنگار انصاف نیوز گفت: این بنر در جلوی آب انبار محله‌ی رحمت آّباد نصب شده است. خیلی از اهالی محل نسبت به حضور اتباع خارجی افغان یا بلوچ گلایه دارند و برخی از آن‌ها اینجا را ترک کرده‌اند.افتخاری‌پور افزود: صحبتشان این است که حضور آن‌ها موجب ناامنی شده و درخواستشان این است تا به اتباع خانه اجاره ندهند و اگر داده‌اند آن را پس بگیرند و به افراد بومی اجاره دهند.او درباره‌ی این که «آیا اعتراضاتی هم به‌صورت هفتگی جلوی مسجد صورت گرفته است یا خیر؟»، گفت: در این مورد خبری ندارم.امام جمعه‌ی رحمت آباد در پاسخ به این که «آیا شما ادعای مردم را که افغانستانی­‌ها موجب ناامنی شدند را قبول ندارید»، گفت: شاید یک تخلفاتی از طرف آن‌­ها صورت بگیرد، اما بیشتر تفاوت­‌های فرهنگی موجب شده تا مردم ناراحت شوند.او در پاسخ به این پرسش که «آیا پلیس پرونده‌ یا آماری در این باره داره که بر این ادعا دلالت داشته باشد یا این که صرفا بدلیل ناسیونالیست بودنشان اقدام به این برخوردها کرده‌اند؟»، ضمن بی اطلاعی از این آمارها گفت: در شهر یزد حدود صد هزار افغانستانی و بلوچ بدون مشکلی زندگی می‌کنند، اما اتفاقات موردی را نمی‌توان مبنی بر ناسیونالیست بودن مردم یزد دانست.

واکنش یک اصلاح طلب به احتمال بازداشت احمدی نژاد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، در واکنش به اظهارات برخی سیاسیون مبنی بر برخورد قانونی با «محمود احمدی نژاد» به‌خاطر اقدامات اخیرش گفت: احمدی نژاد بعد از ریاست جمهوری‌اش به عنوان یک شهروند طبق قانون اساسی از این حقوق برخوردار است که به هر مسوول و هر شخصی نامه بنویسد.پیش از این «محمدرضا باهنر»، فعال سیاسی اصول‌گرا، ضمن اشاره به تحرکات سیاسی احمدی نژاد در ماه‌های اخیرگفته بود: حرکات احمدی نژاد دارد یک مقدار تند می‌شود. این حرکات ابتدا به بهانه‌ی عملکرد برخی قوا بود اما الان به سمت ایرادگرفتن از کلیت نظام می‌رود. مقامات قضایی گفته‌اند که برای برخورد آمادگی وجود دارد و به اندازه‌ی کافی هم جرم مرتکب شده است ولی شرایط برخورد باید فراهم شود.عبدالله ناصری«عبدالله ناصری»، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در پاسخ به اینکه «آیا با بازداشت احمدی نژاد به خاطر رفتارهای اخیرش موافق است یا خیر؟» گفت: خیر، اگر چه آقای احمدي نژاد را مسبب و مشوق بسیاری از مصیبت‌های امروز کشور می‌دانم، اما او بعد از ریاست جمهوری‌اش به عنوان یک شهروند طبق قانون اساسی از این حق برخوردار است که به هر مسوول و هر شخصی نامه بنویسد.وی افزود: ولی نکته‌ای که در مورد آقای احمدی نژاد در جامعه مشهود است این است که به هر صورت نیت و انگیزه‌ی آقای احمدی نژاد از این کار بیشتر بر این متمرکز است در درک عمومی جامعه که ایشان به دنبال بازسازی خودش و درک و دریافت جامعه‌ی مدنی از اجمدی نژاد دوباره است.ناصری در آخر گفت: در نهایت با هر نوع برخورد غیر حقوقی با او کاملا مخالفم ولی حتما رسیدگی به پرونده‌های دوران ریاست جمهوری‌اش یا کارهایی که در آن دوران کرده که مطابق با قانون نبوده، جای خود دارد اما نامه‌نگاری‌اش با یک مقام عالی حکومت به نظر من حق شهروندی‌اش است.

واکنش یک تهیه کننده به اقدام احمد نجفی


سیدمحمود رضوی تهیه کننده سینما در واکنش به اقدام نامتعارف احمد نجفی در توییتی نوشت:پيشكسوت محترم آقای نجفی بزرگوار، كاش وقتی در عصبانيت و به تحريك ديگران به عنوان یک هم صنف حرمت نگاه نداشتيد و درب بخشی از صنف را گِل گرفتید، به تبعات آن هم فکر میکردید که شاید روزی همان دیگران دهان همه ما را گِل بگیرند. نجفی شب گذشته در اعتراض به وضعیت اکران فیلمش در شورای صنفی نمایش را گل گرفت./ خبرآنلاین

پیشنهادهای عضو شورای شهر تهران برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری


ناهید خداکرمی ‎عضو شورای شهر تهران گفت: در ایران، یک‌سری آداب و رسوم و مراسم مثل چهارشنبه‌سوری، پتانسیل تبدیل‌شدن به جذابیت‌های وی‍ژه برای حضور گردشگران خارجی، تولید ثروت، رفاه و شادی و نشاط را دارد. همه مسئولان ازجمله مدیریت شهری باید با شور و اشتیاق مردم برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری و استقبال از بهار همراه شوند و امسال شهرداران نواحی و مناطق، فضاهای باز باقیمانده از دست‌اندازی بسازوبفروش‌ها در هر محل را در اختیار ساکنان محلات قرار دهند تا آن‌طور که خود مردم دوست دارند و نه آنگونه که ما دلمان می‌خواهد مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار کنند. علاوه بر احترام به آداب و رسوم و سنت‌هایی که مورد علاقه مردم است، تخلیه هیجانات و شور و انرژی جوانان و نوجوانان، کنار خانواده‌ها ـ و نه به صورت انفرادی و خطرناک با انواع بمب و ترقه و انفجارها ـ میسر خواهد شد. نترسیم از اینکه مردم شاد باشند بلکه از آن نگران باشیم که میان مردم، خشم، نفرت و تفرق به ‌وجود آید و سلامت روان شهروندان آسیب ببیند. خوب است در چند روزی که با چهارشنبه‌سوری فرصت داریم حداقل برای شادی مردم در آخر سال96 که سال سختی هم بود ترتیبی اتخاذ شود و همه بتوانند در صورتی که تمایل به برگزاری و شرکت در این مراسم دارند به‌راحتی محلی برای برافروختن آتش و پریدن از روی بوته‌های آتش و آتش‌بازی‌های معقول و مناسب، در دسترس داشته باشند. سال‌ها سعی کردیم بعضی آداب و رسوم را نادیده انگاریم اما متوجه شدیم که مردم، کار خودشان را می‌کنند چون دوست دارند صاحب اراده باشند و آداب و رسوم‌شان محترم تلقی شود./همشهری

 

احمدی‌نژاد جن‌زده است و به درد این نظام نمی‌خورد


هادی‌غفاری گفت: احمدی‌نژاد جن‌زده است و به درد این نظام نمی‌خورداحمدی نژاد هم کاش می فهمید ولی او نمی فهمد. احمدی نژاد به شدت کیش شخصیت دارد، خیال می کند امام زمان و منجی ایران است. به شدت خود پرداز است. پردازشش نسبت به خودش خیلی بالاست و خیال می کند منجی جهان است. همین حرف هایی که می زد و می گفت مدیریت جهانی. او از مدیریت خانه خودش عاجز بود و در پی مدیریت جهانی می گشت. در مورد آقای بنی صدر گفتم ای کاش سر عقل می آمد. بالاخره فرق است بین او با رجوی خودخواه که در زندان هم که با ما بود به شدت مستبد بود و اصلا کسی را قبول نداشت، دیکتاتوری‎ای راه انداخته بود که آن سرش ناپیدا. با هواداران خودش طوری برخورد کرده بود که به شدت طیف ما را بایکوت کرده بودند. ولی آقای احمدی نژاد این طور آدمی نبود. به درد نظام نمی خورد. اندیشه و تفکر سالمی ندارد. الان هم چون با او برخورد می کنند این برخوردها را می کند. همه وجودش هواپرستی شخصی است. اگر بخواهم عقب تر بروم می گویم که آقای احمدی نژاد جن زده است. شوخی نمی کنم. آقای مشایی و بعضی دیگر از دوستان او از طریق رفتارهایی که فارغ از درک و فهم ما است در او حلول کردند و او را مجنون قدرت کردند، مجنون شخصیت کردند و چیزی هم نمی فهمد./ خبرآنلاین

شورای امنیت ملی و مراجع سیاسی مواضع خود را به IOC اعلام کنند


خادم رییس فدراسیون کشتی گفت: مراجع اصلی سیاسی در کشور مواضع کشور درباره رویارویی ورزشکاران ایران با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را به اطلاع کمیته بین‌المللی المپیک برسانند و پای آن هم بایستند. اگر قرار است سیاست عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی کماکان دنبال شود نباید تمامی بار این مسئولیت سنگین بر روی دوش مربی و ورزشکار قرار گیرد و بنوعی برخورد کنیم که هنگامی که ورزشکار ما با نماینده رژیم صهیونیستی هم گروه می‌شود مربی و ورزشکار را در حالت انفعال قرار دهیم. بحث تعلیق و محرومیت ورزش ایران در این باره بسیار جدی است و باید راهکار اساسی در این زمینه اندیشیده شود. این که بخواهیم ورزشکارانمان را مجبور به شکست کنیم و یا در درمانگاه‌های خارج از کشور شب تا صبح به دنبال گواهی پزشکی باشیم، موضوع درستی نیست و ضمن این که دیگر این گونه موارد قابل پذیرش نهادهای بین‌المللی ورزش نیست./ایسنا

 

مصادره‌های زمان خلخالی قابل بازگشت است


اسدالله عسگراولادی می‌گوید: ما ۱۰ سال در اول انقلاب از سال ۱۳۵۸ تا ابتدای دولت آقای هاشمی در سال ۱۳۶۸ مصادره داشتیم که همه آن مصادره‌ها با حکم دادگاه بود. اگر رئیس آن دادگاه مجتهد بود که مصادره‌ها از نظر شرعی هم صحیح بوده اما اگر رئیس دادگاه مجتهد نبود مانند خلخالی و امثالهم، آن مصادره‌ها هنوز جای شک دارد و خیلی از آنها دارد برمی‌گردد/ ماهنامه تجارت فردا

ما نمایندگان لیاقت برخورد با آقازاده‌ها را نداریم


نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: متأسفانه برخی از نمایندگان آذربایجان‌شرقی در جریان استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دولت قبلی امضاهای خود را پس گرفتند و خیانت بزرگی کردند، امیدوارم در دوره آتی انتخابات مردم به آنها رأی ندهند. قاضی پور خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌جای صرفه‌جویی در کشور، اعتبارات را صرف جشنواره‌های متعدد بی‌خود و مسافرت‌های بی‌حساب برای آقازاده‌ها می‌کنیم و بنده اعتراف می‌کنم ما نمایندگان لیاقت برخورد با این افراد را نداریم و شما جوانان به عنوان آینده‌سازان این کشور حق دارید ما را محاکمه و بازخواست کنید./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار