مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، میزان مالیات دریافتی در این استان چهار هزار و 500 میلیارد ریال بوده است که بر اساس پیش بینی ها مالیات به صورت صد درصد وصول شده است.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 24 February 2018

به گزارش تابناک قم، سهراب امدادی فرد افزود: در قانون بودجه امسال سهم استان قم در بخش مالیات چهار هزا رو 930 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود تا پایان امسال به صورت کامل محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی میزان درآمد سال آینده استان قم از محل مالیات کمتر از امسال است و درخواست افزایش در قانون بودجه نداریم.

وی با بیان این که درآمد مالیاتی قم کمتر از نیم درصد درآمدهای مالیاتی کشور است، گفت: در 10 ماه امسال حدود چهار هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و برای همه آن ها پرونده تشکیل شده است.

امدادی فرد ادامه داد: این مودیان منابع جدید مالیاتی برای کشور هستند که با ورود آن ها به نظام مالیاتی، فشار بر روی افرادی که مالیات خود را منظم و به موقع پرداخت می کنند، کمتر شده و نتیجه آن حمایت از توسعه کسب و کار، تولید و اشتغال می شود.

وی افزود: در این راستا مبالغ بسیار خوبی در چرخه تشخیص و پیگیری قرار گرفته و مالیات آن ها به خوبی مطالبه شده است.

وی با اشاره به این که بیشتر پرونده های فرار مالیاتی توسط خود مردم گزارش می شود، افزود: افرادی که پرونده فرار مالیاتی داشته باشند نه تنها جریمه آن ها بخشیده نمی شود، بلکه مشمول هیچ تخفیفی نیز نمی شوند.

مدیرکل امور مالیاتی قم افزود: به طور مثال شرکتی در قم در قالب فرار مالیاتی مواد پتروشیمی را از شرکت های مربوطه می خرید و به جای این که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تبدیل به کالا و صادر کند، مواد را در بازار آزاد به فروش می رساند که مورد شناسایی واقع شد و مشمول حدود 300 میلیارد ریال مالیات، عوارض و جرایم گردید که به طور حتم از هر نوع تخفیف و تسهیلات مالیاتی محروم می شود.

امدادی فرد تصریح کرد: با تمهیدات پیش بینی شده بیش از 95 درصد مودیان مالیاتی به مالیات تعیین شده تمکین نموده و به ندرت برخی افراد اعتراض می کنند.

وی گفت: در سامانه جامع اطلاعاتی نظام مالیاتی سال 95، اطلاعات کسب و کار مودیان مالیاتی به ارزش بیش از 660 هزار میلیارد تومان وارد شده است و اگر فردی این اطلاعات را وارد نکرده باشد، مشمول جریمه می شود.

به گفته وی، در استان قم حدود 53 هزار مودی مالیاتی در بخش های مختلف از جمله 9 هزار مودی مالیاتی مشمول ارزش افزوده، سه هزار و 700 شرکت و بیش از 40 هزار مورد در سایر بخش ها فعال هستند.

سال گذشته مجموع درآمدهای اداره کل مالیات استان قم از محل وصول مالیات ها، مبلغی بالغ بر پنج هزار و 120 میلیارد ریال بود که حدود 87 درصد سهم درآمدی استان، از این منبع تامین می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار