آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با بیان اینکه اروپا باید هر کاری در توان دارد برای پایان دادن به قتل عام در سوریه انجام دهد گفت که در این زمینه برای توقف خشونت ها ، با روسیه در تعامل خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 22 February 2018

به گزارش تابناک : مرکل امروز در پارلمان آلمان (بوندستاگ) مدعی شد: آنچه اکنون با این حوادث وحشتناک در سوریه شاهدش هستیم ، مبارزه یک رژیم علیه تروریست ها نیست بلکه مبارزه ای علیه مردم است. کشتن کودکان و ویران کردن بیمارستان ها ، تمام این اقدامات به معنی قتل عام است که باید محکوم شود. 
مرکل گفت که وضعیت وخیم سوریه ایجاب می کند که اتحادیه اروپا نقش بزرگتری برای پایان دادن به این بحران ایفا کند.
وی همچنین از روسیه و ایران خواست که در پایان یافتن خشونت های سوریه نقش ایفا کنند. 
صدراعظم آلمان افزود: ما باید هر کاری می توانیم برای پایان دادن به این قتل عام انجام دهیم و گفت که زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان این مساله را با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مورد تاکید قرار خواهد داد. 
مرکل در این سخنرانی یک روز پیش از نشست غیررسمی سران 27 کشور اتحادیه اروپا در بروکسل ، درباره موضوع آوارگان گفت که سیاست آلمان و اروپا باید بر علت این مشکل متمرکز باشد و همچنین خواستار برخورد بیشتر با قاچاچیان انسان شد. 
صدر اعظم آلمان همچنین از توافق حزب اتحاد دمکرات مسیحی با سوسیال دمکرات ها برای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان دفاع کرد و گفت این توافق برنامه های خوبی برای اصلاحات در اروپا دارد. 
احزاب محافظه کار دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و حزب چپ میانه دمکرات مسیحی آلمان روز چهارشنبه 7 فوریه (18 بهمن) 136 روز پس از انتخابات پارلمانی آلمان سرانجام پس از مذاکراتی طولانی درباره تشکیل دولت جدید ائتلافی و ترکیب کابینه به توافق رسیدند. به این ترتیب قدرت اول اقتصادی اروپا پس از ماهها بن بست سیاسی که موجب نگرانی متحدان اروپایی و بازارهای سرمایه شده بود، گام بزرگی در جهت تشکیل دولت و خروج از بن بست را برداشت. 
این توافق هنوز برای نهایی شدن باید به تائید اعضای حزب سوسیال دمکرات برسد که نتیجه آن چهارم ماه مارس (13 اسفند) اعلام خواهد شد . 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار