کد خبر: ۵۶۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 22 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از  جام جم آنلاین ، با حقایق زیر در مورد سرطان آشنا شوید:
می‌توان از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان‌ها پیشگیری کرد. تحقیقات نشان می‌دهد فقط 5 درصد سرطان‌ها ارثی بوده و عامل بخش عمده‌ای از سرطان‌ها سبک زندگی ناسالم است.
غذاها و سطح فعالیت فیزیکی تاثیری مستقیم بر ریسک کلی ابتلا به سرطان دارد.
سرطان حاصل سلول‌های غیرطبیعی است که به شکل غیرقابل کنترلی تکثیر می‌شوند و بر سر راه خود سلول‌های سالم را از بین می‌برند. نام سرطان بر بیش از صد بیماری اطلاق می‌شود و می‌تواند همه اندام‌های بدن را درگیر سازد. عوامل محیطی مثل آلودگی، فلزات سنگین، سموم و محصولات پاک‌کننده خانگی می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
هر فردی ممکن است به سرطان مبتلا شود، با این حال، خطر ابتلابا بالا رفتن سن افزایش می‌یابد و اغلب بزرگسالان و سالخوردگان میانسال را مبتلا می‌کند. حدود 77 درصد سرطان‌ها در افراد 55 ساله یا بیشتر تشخیص داده شده است. کمتر از شش ساعت خواب در طول شب ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد: داشتن خواب کافی یکی از راه‌های تقویت بدن و جلوگیری از ابتلا به سرطان است که بسیار کم به آن توجه می‌شود.
سرطان ریه، پروستات و معده شایع‌ترین بیماری‌هایی است که زنان و مردان را مبتلا می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد نرخ زنده ماندن مبتلایان به سرطان ریه کمتر از 2 درصد است. چاقی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و در صورت ابتلا، بر شانس زنده‌ماندن تاثیر می‌گذارد.
تحقیقات نشان می‌دهد دلیل احتمالی ارتباط چاقی با سرطان، افزایش سطح انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) است که به رشد سرطان کمک می‌کند. تعداد افرادی که سالانه مبتلا به سرطان پوست می‌شوند پیوسته افزایش می‌یابد. برخلاف باور عمومی قرار گرفتن در معرض آفتاب برای سلامت مفید است. تابیدن 30 دقیقه نور آفتاب در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر به‌صورت و دست‌ها برای دریافت میزان لازم ویتامین D کافی است.
شایع‌ترین سرطان‌ها در میان مردان سرطان پروستات، ریه و روده بزرگ و درمیان زنان سرطان پستان، ریه و روده بزرگ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار