معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی با اشاره به خرید تضمینی 200هزار تن شیر از دامداران، گفت:امسال شیر خریداری شده به صورت محصول شیرخشک فرآوری و صادر شد.
کد خبر: ۵۶۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 21 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسن شیبانی اظهار کرد: امسال با فرآوری این میزان شیرخام، افزون بر 26 هزار تن شیرخشک به کشورهای آسیای میانه صادر شد.
وی از خرید تضمینی 50 هزار تن سیب درختی در سال جاری خبر داد و گفت:بخش عمده این میزان میوه از استان آذربایجان غربی خریداری شده است که پس از تبدیل به عصاره سیب به خارج کشور صادر می شود.
شیبانی، به خرید و ذخیره سازی بیش از 60 هزار تن میوه برای توزیع در روزهای پایانی امسال اشاره و تصریح کرد: از این میزان 20 هزار تن محصول سیب درختی مرغوب و مابقی نیز محصول پرتغال است که همه آنها تولید داخل کشور است.
وی تعداد تشکل ها و نظام صنفی در بخش کشاورزی و تعاونی روستای سطح کشور را 10هزار تشکل اعلام کرد و گفت: بیش از 4 میلیون نفر در کشور عضو و سهامدار بخش کشاورزی و یک میلیون و 200 هزارنفر نیز عضو سهامداران دامپروری هستند.
معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی از دستورکار خرید خرمای بم و جنوب استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان از سوی این سازمان خبر داد و افزود : با خرید و ذخیره سازی خرما مورد نیاز کشور، ماه مبارک رمضان سال آینده مشکلی در تامین این محصول پرمصرف وجود نخواهد داشت.
معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور به منظور شرکت در همایش دو روز هم اندیشی و توسعه کسب و کار اشتغال کارآفرینان بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری و استان یزد به شهرکرد سفر کرده است.
این همایش با حضور 300نفر از نخبگان و فعالان و تولید کنندگان بخش اقتصادی دو استان به منظور هم اندیشی و ارتباط گسترده بین استانی در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار