معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اگرچه بارندگی‌های اخیر باعث احیا بخشی از منابع آبی استان شد، اما اثرات آن مقطعی است و نیاز به تداوم بارش‌ها داریم.
کد خبر: ۵۶۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 21 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کاظم علیزاده، با اشاره به بارش‌های خوبی که طی هفته اخیر در استان داشتیم، افزود: این بارش باعث احیا بسیاری از سراب‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌های استان شد، اما وضعیت آنها هنوز به شرایط عادی بازنگشته است.

وی از بالا آمدن آب "تالاب هشیلان" که بخشی از آن خشک شده بود خبر داد و یادآوری کرد: این تالاب خاصیتی شبیه اسفنج دارد و آب را در خود ذخیره می‌کند و وضعیت آن نسبت به قبل بهتر شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: البته میزان آب تالاب هشیلان با شرایط عادی فاصله دارد، اما اگر این بارندگی‌ها نبود شاید آسیب‌های جدی به تالاب وارد می‌شد.

به گفته این مسئول، بارندگی باعث بالا آمدن آب در سراب نیلوفر هم شده، اما افزایش سطح آب در این سراب نیز مقطعی است و اگر بارندگی تداوم نداشته باشد و ذخایر آبی را مدیریت نکنیم، باز هم با کم آبی مواجه خواهد شد.

علیزاده با اشاره به افزایش آب رودخانه "قره‌سو" تاکید کرد: چون رودخانه به صورت رواناب است، اثر بارندگی بر آن بسیار مقطعی و گذراست و با اتمام باران میزان رواناب از رودخانه عبور می‌کند.

وی معتقد است، وضعیت نامناسب منابع آبی استان با این بارندگی‌ها حل نخواهد شد و هنوز از نظر منابع آبی در شرایط بحرانی هستیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه یکی از مهمترین تاثیر بارندگی‌های اخیر را بر احیا چشمه‌ها به عنوان منبع تامین آب حیات وحش دانست و یادآوری کرد: اگر بارندگی‌های اخیر نبود، قطعا در فصل گرما با کمبود آب برای حیات وحش مواجه می‌شدیم.

علیزاده از احیا پوشش گیاهی خصوصا در مناطق گرمسیری به دلیل بارندگی اخیر هم یاد کرد و ادامه داد: وضعیت پوشش این نواحی خصوصا برای تابستان بسیار نگران کننده بود، اما با بارندگی‌های اخیر پوشش گیاهی زیستگاه‌های حیات وحش غنی شده

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار