کد خبر: ۵۶۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 21 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ،اصغر سلیمی در گفت وگو با جام جم آنلاین در خصوص آخرین وضعیت جستجوی اجساد سانحه هواپیمای ATR گفت: شب گذشته یک گروه 20 نفره متشکل از ارتش و گروه هلال احمر در منطقه سقوط هواپیما کمپی ایجاد کردند تا عملیات امدادرسانی را تسهیل بخشند اما در حال حاضر با توجه بدی آب و هوا کاهش دید افقی به 10 متر این گروه به دلیل اینکه با خطر جانی مواجه هستند کمپ را تخلیه کردند.
وی افزود: در صورت مساعد شدن شرایط جوی ممکن است عملیات جستجو از سر گرفته شود اما احتمال آن برای امروز بسیار ضعیف است. اما تا حد امکان پیکرهای کشف شده را جمع آوری و دپو کرده و در بازگشت با خود به پایین منتقل می کنند.
سلیمی در خصوص علت احتمالی برخورد هواپیما با کوه دنا خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مسیر پرواز هواپیما باید از ارتفاع 17 هزار پایی کوه عبور می کرد در حالی که در ارتفاع 13 هزار پایی با کوه برخورد کرده است. حالا باید بررسی شود آیا خلبان میزان ارتفاع را اشتباه شنیده است یا موضوع دیگری در تعیین ارتفاع هواپیما موثر بوده است. با این حال طبق بررسی ها اگر هواپیما 100 متر بالاتر از 13 هزار پا از منطقه عبور می کرد به کوه برخورد نمی کرد.
وی افزود: مقرر شده گروه های فرانسوی بعنوان کارشناس امر پس از کشف جعبه سیاه که تاکنون یافت نشده است مختصات ان را استخراج و به دستگاه های ذیربط گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار