کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه های عمومی خرسان رضوی گفت: بیش از 18 هزار نسخه کتاب از طرف این اداره کل به 101 روستای معرفی شده به عنوان روستای پاک ارسال شد.
کد خبر: ۵۶۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 19 February 2018

به گزارش تابناک : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خرسان رضوی روز دوشنبه به نقل از احسان سیفی گزارش داد: این کتابها با موضوع خانواده، تعلیم و تربیت، ازدواج و آموزش های پیش از آن، همسرداری و برخی موضوعات عمومی مانند روان شناسی، مهارت های زندگی و غیره بوده است.
وی بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده اداره امور کتابخانه ها با اداره کتابخانه های عمومی شهرستانها و دهیاریهای روستاهای پاک، برنامه ریزی برای امانت کتاب ها در روستا و گردش این منابع و بهره مندی عموم مردم روستا از آن انجام شده است.
وی گفت: مطالعه سالانه حداقل یک کتاب برای باسوادان روستا به عنوان یکی از مولفه های روستای پاک است که با فعالیتهای انجام شده در سال جاری بیش 101روستا در استان با این مشخصه ها معرفی شده اند.
در طرح روستای پاک که امسال از سوی استانداری خراسان رضوی اجرا شده است روستای پاک باید دارای 7 شاخصه برجسته فرهنگی و اجتماعی 'عاری از بی سوادی، بیکاری، طلاق، اعتیاد و دخانیات' باشد و تمامی خانواده های روستا نیز علاوه بر کتابخوانی زیر پوشش بیمه روستایی باشند.
هم اکنون 115 کتابخانه عمومی نهادی و 88 کتابخانه عمومی مشارکتی در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی فعال است و 2 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار