معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:
به گزارش تابناک سمنان ،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:محمدهمتیان درنشست مشترک فی ما بین سفیرکره جنوبی و فعالین اقتصادی استان که درسالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزارشد بر لزوم روابط اقتصادی دوطرفه برای تبادل اطلاعات تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 19 February 2018

به گزارش تابناک سمنان ،معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استانداری درنشست مشترک فی ما بین سفیرکره جنوبی و فعالین اقتصادی استان که درسالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزارشد، بر لزوم روابط اقتصادی دوطرفه برای تبادل اطلاعات تاکید کرد.
ایشان با بیان اینکه دراستان سمنان ظرفیتها و قابلیتهای فراوانی وجود دارد، خاطر نشان کرد: ما آمادگی لازم جهت فراهم نمودن بسترهای سرمایه گذاری برای کشور کره جنوبی راداریم. 
همتیان یکی از موضوعات مهم را بحث صادرات عنوان کرد وگفت: اعزام واحدهای تجاری به ایران جهت تحقق این امر میتواند بسیار مثمرثمر باشد.
وی با تاکید به برگزاری نمایشگاههای تخصصی جهت توسعه صادرات دوطرفه گفت: ایجاد نمایشگاهها میتواند درجهت معرفی تولیدات ومحصولات ایران در کشور کره جنوبی بسیار تاثیرگذار باشد.
ایشان اظهار اشت: امیدواریم در این سفر زمینه بسیار خوبی برای تقویت ارتباطات ایران و کره در این استان به وجود آمده باشد.
کیم سانگ هو سفیر کره جنوبی نیز در این نشست گفت: استراتژی دولت کره بر این اساس است که روابط بین دو کشور مستحکم تر گردد و دولت کره بسیارمایل است که شرکتهای کره ای در ایران سرمایه گذاری کنند.
سفیر کره جنوبی بابیان اینکه اقتصاد کره وابسته به صنعت نفت است گفت: کشور کره هیچ منابع نفتی ندارد و باید منابع نفتی خود را از خارج کشور تامین کند وایران دومین کشور جهت تامین منابع نفتی کره است.
وی افزود: ستون اصلی کشور ایران وکره جنوبی تجارت است وکشور کره از رابطه با ایران بسیار خرسند است وتلاش میکند این روابط ادامه پیدا کند.
همچنین در این نشست علی اصغرجمعه ای رییس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه ایجاد شرکت های مشترک در سطوح مختلف اقتصادی در استان سمنان و کره جنوبی در دستور کار است گفت: باید با نقش آفرینی فعالان اقتصادی دوکشوررا با یکدیگر نزدیک کنیم 
وی افزود: در صورت تحقق این امر فعالان اقتصادی راه خود را پیدا خواهند کرد و عامل استحکام روابط سیاسی دولت ها فراهم خواهد شد
امیر خلیلی خواه، نائب رییس مرکزخدمات سرمایه گذاری نیز در این نشست ، با برشمردن ظرفیتهای قانونی ایران و همچنین ظرفیتهای بخش های مختلف اقتصادی استان به ویژه محصولات کشاورزی نظیر گردو و پسته که بخش اعظم نیاز کره جنوبی به این محصولات از طریق واردات تامین می شود و برای ترویج و استحکام روابط بین سرمایه گذاران و تجار استان سمنان و طرف کره جنوبی،پیشنهاد بررسی خواهرخواندگی بین استان سمنان و یکی استانهای کره جنوبی را مطرح نمود.
درپایان نشست یکی از صنایع دستی استان سمنان به سفیرکره جنوبی توسط محمد همتیان معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استانداری سمنان اهدا گردید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار