مشاور ارشد استاندار در امور زیر بنایی و توسعه استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،مشاور ارشد استاندار در امور زیر بنایی و توسعه استان دکتر زبردست درجلسه گردهمایی شهرداران استان، ایجاد توسعه پایدار را نیازمند همکاری تمام مسئولان دستگاه های اجرایی عنوان کرد.
کد خبر: ۵۶۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 17 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مشاور ارشد استاندار در امور زیر بنایی و توسعه استان در جلسه گردهمایی شهرداران استان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، ایجاد توسعه پایدار را نیازمند همکاری تمام مسئولان دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: محور توسعه استان سمنان را باید در حوزه گردشگری قرار دهیم زیرا این استان ظرفیت خوبی را در حوزه گردشگری دارد. 
ایشان اذعان داشت: باید برنامه ریزی مطلوبی برای اقامت مسافران در این منطقه داشته باشیم تا در حوزه اقتصادی این منطقه تحولات عظیمی ایجاد شود.
دکتر زبر دست خاطرنشان کرد: پروژه های عمرانی و اقتصادی استان سمنان باید با محوریت گردشگری جهت‌گیری شود. 
ایشان با بیان اینکه ما نیازمند مسائلی برای گردشگری هستیم، گفت: باید ورودی شهرستان ها را ساماندهی کنیم همچنین راه آهن،ترمینال مسافربری و فرودگاه ها ویترین های یک شهر هستند و اگر برای ساماندهی این مناطق اقدامی انجام نشود نمی توانیم مسافران را به درون شهر جذب کرد.
مشاور ارشد استاندار اظهار داشت: مشکلات فرودگاه سمنان باید پیگیری شود زیرا این فرودگاه نقش ویژه ای برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران به استان را ایفا می کند.
وی ادامه داد: وضعیت جاده ها و ظرفیت های گردشگری در جاده های مواصلاتی استان سمنان و بین راه ها میتواند در جذب گردشگر به استان سمنان بسیار مؤثر باشد.
دکتر زبردست گفت: فرمانداران باید برای اجرای این طرح ها محور شهر قرار گیرند و از تمام ظرفیت های موجود در سراسر شهرستان برای تحقق این اهداف بهره گیری کنند.
ایشان با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ۷۳۳ آثار ملی ثبت شده است، گفت : باید از این ظرفیت جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.
وی افزود: دراستان سمنان بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار صادرات در سال گذشته انجام شده است و باید این آمار را افزایش دهیم و برنامه ریزی شود صادرات غیر نفتی استان درسال آینده به یک میلیارد دلار برسد. 
مشاور ارشد استاندار با بیان اینکه برخی زیرساخت های گردشگری در استان سمنان باید تقویت شود، گفت: اقامت های بوم گردی نیز در حوزه روستا ها باید توسعه یابد.

دکترزبردست در این جلسه خاطرنشان کرد: استان سمنان وضعیت مطلوبی در حوزه آب در سطح کشاورزی ندارد و سیاست های بخش کشاورزی باید اصلاح شود وسالانه ۱۰ درصد باید در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شود.
وی افزود: استانی که ۸۶ درصد از مصرف آب آن در بخش کشاورزی است آینده خطرناکی دارد باید میزان مصرف آب و مصرف آب های زیر زمینی را کاهش دهیم و در بخش های دیگر به کار گیری کنیم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دراستان سمنان بالغ بر ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع کویر وجود دارد که بهره گیری مطلوبی در این بخش انجام نشده است که باید با استفاده از این ظرفیت استان سمنان رادر سطوح ملی مطرح کنیم.
مهندس ابک سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرها مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در استان به شمار می رود، گفت: ورودی شهر های استان به عنوان ویترین های گردشگری به سرعت. باید ساماندهی شود و در ورودی شهرها فضای سبز راه ایجادشود.
وی افزود: با همکاری فرمانداران طرح هایی برای روز درختکاری در کل استان به صورت واحد اجرایی شود.
ایشان اذعان داشت: باید رغبت برای حضور گردشگران و زائران حرم مطهر رضوی که در محور های مواصلاتی استان تردد دارند افزایش یابد تا بتوانیم از این پتانسیل حداکثر استفاده را ببریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار