سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان وجود پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع کویر را ظرفیتی برای تبدیل ساختن استان به قطب گردشگری طبیعی دانست.
کد خبر: ۵۶۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 17 February 2018
به گزارش  تابناک سمنان ، قدرت الله ابک پیش از ظهر شنبه در نشست تخصصی شهرداران استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به وجود پنج هزار و ۹۰۰ کیلومترمربع کویر به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری در استان، تأکید کرد: استان سمنان دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای جذب گردشگر است که متأسفانه تاکنون بهره‌برداری لازم در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با تأکید بر این‌که برای بهره‌برداری درست از امکانات باید برنامه‌ریزی جدی وجود داشته باشد، افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای رونق بخشیدن به گردشگری و جذب مسافران به این منطقه در اولویت دستور کار بخش‌های مربوطه قرار دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در ادامه به توضیح برخی دیگر از ظرفیت‌های قابل‌استفاده در استان پرداخت و ابراز داشت: توسعه ظرفیت‌های بوم گردی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های زیست‌محیطی و معرفی گونه‌های جانوری نادر از دیگر برنامه‌های این استان برای جذب گردشگران در آستانه سال جدید است.
ابک همچنین افزود: استان سمنان خاستگاه تولید برخی محصولات کشاورزی کشور است که این امر می‌تواند با همکاری باغداران استان سبب جذب گردشگر شود.
وی در پایان با تأکید بر این‌که تلاش شهرداران برای زیباسازی شهرها به جذب بیشتر مسافران و افزایش ماندگاری زائران منجر می‌شود، گفت: با سامان‌دهی ورودی شهرها رغبت برای حضور گردشگران و زائران حرم مطهر رضوی که در محورهای مواصلاتی استان تردد دارند، افزایش می‌یابد و باید بتوانیم از این پتانسیل حداکثر استفاده را داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار