رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از معرفی یک هزار و 623 واحد تولیدی این استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 17 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ،نود و هشتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان صبح امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، مشاور عالی استاندار سمنان و شماری از مسؤولان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.
بهروز اسودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان در این نشست اظهار داشت: مشکلات ۵۳۹ واحد تولیدی مشکل‌دار در 97 جلسه قبلی کارگروه بررسی شده است.
وی تصریح کرد: معرفی یک هزار و 623 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها نیز صورت گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۷۰۸ واحد تولیدی استان سمنان، بیش از سه هزار و 960 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
اسودی گفت: تاکنون مسائل و مشکلات ۵۳۹ واحد تولیدی استان بررسی که در جهت رفع موانع تولید بیش از یک هزار و 300 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.
وی با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این کارگروه اذعان کرد: ۴۴ درصد مصوبات مربوط به تأمین مالی و تسهیلات، ۱۸ درصد مربوط به امور زیرساختی، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۱ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و مابقی سایر امور سرمایه‌گذاری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در بخش دوم گزارش خود از عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در سال جاری یک هزار و 623 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تاکنون بیش از ۳۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۴ واحد تولیدی صنعتی و ۵۷۴ واحد کشاورزی پرداخت شده است.
اسودی اظهار داشت: در این جلسه و با تصویب اعضای کارگروه با پرداخت ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۲ واحد تولیدی استان موافقت شد.
وی ضمن اشاره به دیگر دستور کار این نشست افزود: در این جلسه مشکلات بانکی، مالیات، تأمین اجتماعی و زیربنایی سه واحد تولیدی شکر قند شاهرود، شرکت کویرساز و مس کاوان بررسی شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز گفت: عدم پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه و نپذیرفتن ضمانت‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از موانع پیش روی واحدهای متقاضی تسهیلات است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار