روز گذشته عده ای که هنوز هویت آن ها به صورت قطعی مشخص نشده با حمله به دفتر اسنپ در کرمان نسبت به خدمات رسانی تاکسی رانی آنلاین اعتراض کردند. مشکلات معیشتی تاکسی داران باعث اقدام نامناسب این گروه ها در مقابل خدمات ارزان این دفتر شده است.
کد خبر: ۵۶۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 14 February 2018

حمله به دفتر اسنپ در کرمان فارغ از اینکه هنوز مشخص نشده دقیقا توسط چه کسانی صورت گرفته است ولی پیامد ناخواسته فشار مشکلات اقتصادی کشور و به خصوص مشکلات معیشتی تاکسی رانان کرمانی است. این نارضایتی ها کم و بیش در میان اکثریت رانندگان تاکسی در شهرهای مختلف نیز وجود دارد. در شرایط فعلی همه ما قطعا، گذرمان به رانندگانی که از شرایط نامطلوب درآمد و عدم توانایی تأمین مالی خانواده خودشان می نالند، افتاده است.
اوضاع زمانی بدتر شده است که بسیاری از افراد تحصیل کرده در رشته های مختلف دانشگاهی که کاری مناسب با رشته خود نیافته اند نیز به سمت مسافرکشی روی آورده اند. رانندگی یک کار تخصصی پیشرفته نیست و هر کسی می تواند مهارت های لازم را در این زمینه به دست آورد. طی سال های اخیر شاهد افزایش چند برابری تاکسی رانان در سطح شهرها هستیم، علاوه بر این، عده زیادی از ماشین های شخصی نیز در ساعات بیکاری اقدام به مسافرکشی می کنند.
فعالیت دفاتر اسنپ و سایر دفاتر خدمات آنلاین تاکسی رانی در کشور مشکلات تاکسی رانان را چند برابر کرده است. اسنپ نوعی خدمات تاکسی به صورت آنلاین است که مسافر و راننده از طریق اینترنت خدمات دریافت می کنند و این شیوه تاکسی رانی متهم به تاکسی رانی غیر قانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات نا ایمن شده است.
قیمت پایین به نفع مسافران و به ضرر تاکسی داران است. بنابراین قیمت ها باید به گونه ای باشد که نه تاکسی ران ضرر کنند و نه مسافر هزینه گزافی بپردازد. در این شرایط لازم است سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و اتحادیه صنف اتومبیل کرایه و دیگر نهادهای مسئول با همکاری هم چاره ای برای این بحران قبل از این که گسترده تر شود، بیندیشند. همچنین مشکلات اقتصادی قشر تاکسی رانان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و چارچوبی منظم و قانونی بر آن اعمال گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار