جام‌جم: دزد حرفه‌ای که به 20 سال حبس محکوم شده و با وثیقه آزاد بود برای این‌که مهریه 1500 سکه‌ای همسرش را بپردازد، باندی را تشکیل داد و به گوشی قاپی دست می‌زد. او و دو همدستش در جریان عملیات پلیسی بازداشت و به جرایمشان در حالی اعتراف کردندکه مهره کلیدی باند آنها فراری است.
کد خبر: ۵۶۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 08 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ اوایل بهمن امسال مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو مرد که راکبان موتورسیکلتی بودند به اتهام سرقت گوشی سه میلیون تومانی‌اش شکایت کرد.

شاکی به بازپرس علی ایزد موسی گفت: در حوالی محله نبرد درحال مکالمه با گوشی تلفن همراهم بودم که دو سرنشین موتورسیکلتی به من حمله کردند و با قاپیدن گوشی‌ام مرا با قمه تهدید کرده و متواری شدند. با دستور بازپرس پرونده، تحقیقات ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ادامه داشت تا این‌که 12 مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با تحقیق از شاکیان معلوم شد اعضای این باند چهار نفر هستند که گوشی‌هایی را که دو تا هفت میلیون تومان ارزش داشته دزدیده‌اند. در این مرحله با چهره‌نگاری سارقان فراری ردپای یک گروه سابقه‌دار به دست آمد که دو روز پیش آنها بازداشت شدند و برای ادامه تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند. یکی از آنها به بازپرس پرونده گفت: عضو باند سرقت لوازم خودرو بودم که دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شدم. بعداز آزادی هم عضو باند زورگیرها شدم که 17 نفر بودند. آنها سرقت، زورگیری، کیف‌قاپی، زاغ‌زنی و سرقت از مشتریان بانک، گوشی قاپی و گردنبند قاپی را انجام می‌دادند که بعد از مدتی همه ما را پلیس دستگیر کرد.چند نفرمان در زندان بودند و من و چند نفر دیگر با سپردن وثیقه آزاد شدیم.

متهم افزود: من بیکار بودم و از سوی دیگر، همسرم مهریه 1500 سکه‌ای خود را درخواست کرده بود، باید پول مهریه را تهیه می‌کردم در غیر این صورت به زندان بازمی‌گشتم. بنابراین سراغ دوست سابقه‌دارم رفتم که او پیشنهاد کرد گوشی قاپی کنیم که قبول کردم. با دو نفر دیگر باندی تشکیل دادیم. یکی از اعضای باند هم مثل من مهریه پرداخت می‌کرد. ما مردم را در خیابان تعقیب می‌کردیم و زمانی که آنها در حال مکالمه بودند، گوشی‌هایشان را می‌قاپیدیم و در صورت مقاومت با قمه زخمی‌شان می‌کردیم. در جریان این سرقت مهره کلیدی باند بر سر فروش گوشی‌ها و پول به دست آمده از آن، سرم کلاه گذاشت. بعد هم حکم قضایی پرونده قبلی‌ام به دستم رسید که به تحمل 20 سال حبس محکوم شدم. 17 نفر دیگر عضو باند به حبس از 10 تا 25 سال محکوم شده بودند.

در ادامه، یکی از همدستان وی به دزدی با او در چند سرقت اعتراف کرد، اما نفر بعدی مدعی شد به خاطر تشابه چهره با دزد سابقه‌داری اشتباه بازداشت شده است. برای متهمان قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر اعضای باند و رازگشایی از جرایمشان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار