کد خبر: ۵۶۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 08 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ، به نقل از جام جم آنلاین تعطیلی‌هایی که به سبب آلودگی هوا در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد به این علت که جریان یادگیری را دچار انقطاع موقت می‌کند، برای ما نگران‌کننده است. البته موضوعی که جای خوشبختی و خوشحالی دارد این است که معلمان ما ایثار می‌کنند و می‌کوشند با برنامه‌ریزی، عقب‌ماندگی‌های درسی ناشی از تعطیلات را جبران کنند.
البته در بحث آلودگی هوا نیز قبول داریم سلامت بچه‌ها اولویت اساسی است و وقتی شرایط تنفسی نامساعد می‌شود، اولویت با سلامت کودکان است، چون آنها باید سالم و بانشاط باشند تا یادگیری اتفاق بیفتد. اما با این حال تصور می‌کنم اگر دستگاه‌های مسئول راهکارهای اساسی برای رفع آلودگی هوا پیدا کنند، جریان پیوسته یادگیری دچار انقطاع و خدشه نمی‌شود اما این‌که مدارس برای بارش برف و سرما تعطیل می‌شود، جای تامل دارد.
در گذشته در حالی که برف سنگین می‌بارید، مدارس تعطیل نمی‌شد؛ بنابراین جا دارد بپرسیم این‌که آیا به محض سرد شدن هوا و بارش رحمت‌الهی تعطیلی مدارس بهترین راهکار است و آیا در کشورهای مختلف جهان که بارش‌های فراوان دارند هم تعطیلی اتفاق می‌افتد؟
در عین حال به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلات ناخواسته‌ای که اتفاق می‌افتد و بلندمدت بودن این موضوع، شورای عالی آموزش و پرورش با توجه به تنوع اقلیمی در کشور، زمان‌بندی بهتری برای زمان‌های آموزش داشته باشد تا دانش‌آموزان در طول یک سال تحصیلی از حداقل زمان آموزش برخوردار شوند.
اکنون با توجه به تعطیل شدن‌های متعدد، میانگین ساعت‌هایی که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضور می‌یابند کمتر از ساعات استاندارد است که بار مضاعفی را بر دوش معلمان می‌گذارد البته این وضع به این معنی نیست که برای جابه‌جا کردن تعطیلات مدارس باید بدون بررسی‌های کارشناسی، دست به اقدامات شتابزده زد، بلکه معتقدم در فرصتی بیشتر باید همه‌جوانب موضوع بررسی و تصمیمی اتخاذ شود که نتیجه‌اش استفاده حداکثری از زمان‌های مفید برای یادگیری دانش‌آموزان در مدرسه است.
رضوان حکیم‌زاده - معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار