کد خبر: ۵۶۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 08 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین به نقل از فارس، نتیجه بررسی‌ها نشان داده است، میلیون‌ها کودک در معرض خطر اختلالات جدی چشم هستند و تنها دلیل این موضوع این است که آنها به اندازه کافی نور دریافت نمی‌کنند.
دیوید آلامبی چشم‌پزشک و همچنین مدیر کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی در لندن باور دارد، دانش‌آموزان شامل گروه سنی کودک و نوجوان روزانه به دریافت 150 دقیقه نور طبیعی نیاز دارند.
به گفته وی، آنهایی که کمتر از این مقدار در معرض نور طبیعی باشند، در بزرگسالی به مشکلات جدی چشم دچار خواهند شد.
داده‌های موجود حکایت از‌ آن دارد که به طور متوسط دانش‌آموزان تنها 16 دقیقه در طی 24 ساعت در معرض نور خورشید قرار دارند.
کارشناسان بهداشتی می‌گویند، اشعه آفتاب با تابش مستقیم خود، روزانه مقدار زیادی از چربی‌های زیر جلدی بدن کودکان را به ویتامین D تبدیل می‌کند و ویتامین D جزء ویتامین‌های سازنده استخوان‌های بدن کودکان است.
آمارهای ارائه شده از سوی یک مرکز تحقیق نیز بیانگر آن است که دانش‌آموزان 14 و 15 ساله با تنها 10 دقیقه قرارگیری در معرض نور آفتاب به نسبت دیگر دانش‌آموزان در خطر بیشتری هستند.
نویسنده و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «تلفن همراه، فضای مجازی و به طور کل تکنولوژی موجب شده تا کودکان این نسل خانه‌نشین شوند و تمایلی به بیرون رفتن و بازی‌های خارج از منزل نداشته باشند؛ اکنون اختلالات جدی چشم به دیگر مضرات استفاده از تکنولوژی افزوده شده است».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار