رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان مهديشهر:
رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان مهديشهر گفت: کار مرمت محور صفا در منطقه محرم دشت شهمیرزاد در مراحل نهایی قرار دارد.
کد خبر: ۵۶۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 07 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «همایون جورابلو» گفت : تا کنون 80 درصد مرمت و ساماندهی 370 متر مربع از محور صفا با انجام کف فرش با سنگ کوبیک، قاب بندی آجری دیوار، زیباسازی و کف سازی و ... انجام شد و تنها مرحله کاهگل دیوار باقی مانده است.
وی گفت:"محور صفا" يكي از محله‌هاي قديمي و مربوط به بافت اوليه شهميرزاد است و خانه تاریخی هوشمند (امین الرعایا) و اقامتگاه بوم گردی لرگا در نزدیکی محله محرم دشت شهمیرزاد واقع شده اند.
جورابلو، ويژگي اين محله را وجود خانه‌هاي قديمي و باغي متعدد عنوان كرد و افزود: اجراي اين طرح در حفظ بافت تاريخي شهميرزاد و جذب سرمايه گذار و گردشگر موثر است.
شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خوش آب و هواي شهرستان مهدیشهر است که سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید از مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده به این شهر می‌کشاند.
 اين شهر داراي جاذبه‌هاي طبيعي بسيار زيبا و محصولات متنوع كشاورزي و ... است كه برخي از اين محصولات مانند گردو و آلو داراي اهميت صاداراتي و شهرت بين المللي هستند.
بزرگ‌ترين باغ گردوي جهان با وسعت 700 هكتار نيز در اين شهر واقع شده است.
بناهاي تاريخي مانند "شيرقلعه"،"قلعه شيخي" و "د‍ژوهل"(يكي از كانونهاي مهم اسماعيليان) بر جذابيت اين منطقه افزوده است.
شهمیرزاد در شش کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار