جانشین فرمانده انتظامی دامغان
جانشین فرمانده انتظامی دامغان گفت: با راه‌اندازی پلیس فتا در مجموعه انتظامی این شهرستان ۴۵پرونده مرتبط با جرائم سایبری و فضای مجازی تشکیل‌ و به جرائم رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 07 February 2018
 به گزارش تابناک سمنان ،  سرهنگ محمد مهرابی  در نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان دامغان به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه تاکنون ۴۵ پرونده جرائم سایبری و فضای مجازی از سوی پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان تشکیل‌شده است، تأکید کرد: ۳۸ مورد از تخلفات جرائم سایبری و فضای مجازی یعنی ۷۰ درصد از جرائم، توسط پلیس فتا کشف‌شده و مابقی پرونده‌ها در دست بررسی هستند.
وی از فعالیت ۳۹ گروه و کانال مجازی در دامغان خبر داد و افزود: به‌طور میانگین هر گروه و کانال فضای مجازی در شهرستان بین ۶۰۰ تا یک هزار نفر عضو دارد.
جانشین فرمانده انتظامی دامغان هتک حیثیت، سرقت، کلاه‌برداری، جرائم حوزه حریم شخصی، نشر اکاذیب  و انتشار آن در فضاهای مجازی از مهم‌ترین تخلفات جرائم فضای مجازی در شهرستان دانست و گفت: ۱۷۰ مورد جلسه توجیهی برای مردم در بحث فضاهای مجازی و سایبری از سوی کارشناسان پلیس تشکیل‌شده که با نحوه وقوع جرائم فضاهای مجازی و سایبری و مصادیق آن آشنا شوند.
مهرابی بابیان اینکه تهدیدات فضای مجازی نسبت به جنسیت و سن افراد متفاوت است، یادآور شد: برای تأمین امنیت فضای سایبر به مشارکت مردمی نیاز است چراکه پلیس فتا در برخورد با کاربران متخلف فضای مجازی و سایبری و افرادی که از طریق فضاهای مجازی به دنبال تخلفات و انتشار مطالب کذب و فیلم‌برداری از محافل خصوصی و انتشار آن در فضای مجازی هستند مماشات نخواهد کرد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار