تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / در این گزارش می خواهیم به برخی از اقدامات و اظهارات یک ماه اخیر علوی،رییس جوان شورای شهر رشت که از نخستین روزهای شروع به کار شورای جدید این شهر با حواشی خاصی رو به رو بوده است بپردازیم.
کد خبر: ۵۶۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 04 February 2018

تابناک / در این گزارش می خواهیم به برخی از اقدامات و اظهارات یک ماه اخیر علوی،رییس جوان شورای شهر رشت که از نخستین روزهای شروع به کار شورای جدید این شهر با حواشی خاصی رو به رو بوده است بپردازیم.

 

از بحران خبری نبود اما؛

آمادگی مدیریت شهری رشت در مقابله با بحران ستودنی بود!!

رئیس شورای شهر رشت گفت:هرچند که شاهد بارش برف در مرکز استان گیلان نبودیم اما آمادگی مدیریت شهری در مقابله با بحران ستودنی بود.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت با اشاره به پیش‌بینی‌های به وقو‌ع نپیوسته هواشناسی گفت: هرچند شاهد بارش برف در مرکز استان نبودیم، با این حال از زحمات مدیریت شهری ، مدیران و کارکنان شهرداری در آمادگی و تجهیز برای مقابله با بحران برف تقدیر می‌کنم.

 

این اظهار نظر علوی در حالی است که با همین مقدار بارش اندک برف شهروندان رشت دچار مشکلاتی شدند که گزارش یکی از رسانه های استان را باهم مرور می کنیم.

 

در روزهای اخیر یکی از موضوعاتی اصلی که دغدغه اصلی مدیران اجرایی استان گیلان محسوب می‌شد، مدیریت بحران برف در سراسر استان گیلان بود.

یکی از مشکلاتی که برخی شهرستان‌های استان گیلان به‌ویژه شهرستان رشت با آن مواجه هستند نبود معابر مناسب به جهت عبور و مرور مردم و نیروهای امدادی است که همین امر سبب عدم خدمت‌رسانی مناسب و به خطر افتادن جان انسان‌ها می‌شود.

با شروع بارش باران و برف در سراسر استان گیلان بر آن شدیم تا همگام با مردم شهر رشت به بررسی وضعیت برخی معابر بپردازیم و مسیر "میدان جهاد" به‌سمت "میدان یخسازی" نخستین معبر بررسی شده بود.

یکی از ساکنان این منطقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حدود یک ماه است که این مسیر به‌دلیل انجام عملیات لوله‌گذاری کنده‌کاری شده اما پس از پایان عملیات هیچ اقدامی برای آسفالت‌ کردن مجدد آن صورت نگرفته است.

این شهروند رشتی با اشاره به دیگر مشکلات ایجاد شده برای ساکنان این منطقه خاطرنشان کرد: در چندسال اخیر بارها به‌دلیل انجام عملیات عمرانی این مسیر را کنده‌کاری کردند اما عدم آسفالت مجدد آن سبب می‌شود تا با کمترین بارشی شاهد آب‌گرفتگی باشیم.

وی بروز ترافیک‌های شدید را یکی دیگر از مشکلات ساکنان این منطقه دانست و تصریح کرد: بروز حوادثی نظیر تصادفات متعدد و به خطر افتادن جان دانش‌آموزان در هنگام عبور از این مسیر از مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

یکی از رانندگان تاکسی که در مسیر حدفاصل میان "میدان جهاد" و "میدان یخسازی" مشغول به کار است خطاب به مخاطبان تسنیم گفت: به‌دلیل کنده‌کاری‌های انجام شده در طول این مسیر و بروز آبگرفتگی ناشی از آن امکان توقف برای اتومبیل‌های حمل‌و‌نقل عمومی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اقدامات مسئولان شهری به نصب بنر "پوزش می‌خواهیم" خلاصه شده است ابراز داشت: نیمه کاره رها کردن عملیات‌های عمرانی سبب بروز آبگرفتگی در روزهای بارانی و همچنین ایجاد تصادفات شدید در این منطقه شده است.

مسیر "میدان جهاد" و "میدان یخسازی" یکی از معابر اصلی و پر تردد شهر رشت است که علاوه بر شهروندان رشت، مسافران بسیاری نیز برای سفر به سایر شهرستان‌های استان از آن عبور می‌کنند.

 

بعید است اما؛

افزایش کرایه تاکسی به نفع شهروندان رشت است

 

علوی در نشست با جمعی از اعضای تعاونی تاکسیرانی رشت با اشاره به قدمت ارائه خدمات عمومی این قشر رانندگان تاکسی و حوزه فعالیت آنها را بسیار پر اهمیت دانسته و لزوم توجه و حمایت به این قشر را ضامنی برای آسایش شهروندان دانست.

رییس شورای شهر با تایید تصویب نرخ کرایه تاکسی برای سال ۹۷ افزایش متغیر این نرخ در مسیرهای مختلف را در راستای منافع شهروندان و رانندگان تاکسی دانست.

 

دیدارهایی که بوی انتخابات و نمایندگی مجلس می دهد

 

شنیده هاحاکی از آن است که دیدار انتخاباتی زودتر از موعد رئیس جوان شورای شهر رشت با دکتر صادقی ریاست پیام نور استان گیلان، بردبار معاونت علمی دانشگاه و دکتر اسکندری رئیس پیام نور رشت در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور صورت گرفت.


شنیده شده در این نشست انتخاباتی برنامه ریزی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

اگرچه تابناک نمیتواند محتوای این نشست را تایید یا رد کند اما دیدارهای از این جنس و متعدد علوی سبب شده تا گمانه زنی ها درباره خیز این عضو جوان شورای شهر رشت برای رسیدن به صندلی بهارستان اوج بگیرد.

 

برخی از اقدامات و اظهارات قابل تامل رییس جوان شورای شهر رشت!

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
آقای رییس جوان شورامقداری از وقت خود و شورا را دپداو روبرو با شهر وندان قرار دهد تا مشکلاتی را که مردم با شهردا ری مناطق دارند دادخواهی کنند و مشکلاتی که بعضی از کارکنان ازخود راضی وبی توجه به مقررات برای مردم ایجاد میکنند از مردم بشنوند دادرسی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار