کد خبر: ۵۶۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 04 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین از مهر، کنکور سراسری‌ ۱۳۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیردولتی ـ غیرانتفاعی و همچنین متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی (کد رشته‌های با آزمون) برگزار می شود.
فرصت مجدد ثبت نام کنکور از ۱۳ تا ۱۶ اسفند ۹۶
متقاضیان کنکور سراسری که در مهلت تعیین شده (از تاریخ اول تا یازدهم بهمن ۹۶) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند می توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام‌ کنکور از روز یکشنبه ۱۳ اسفند تا روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش در کنکور ثبت نام کنند.
اعلام اصلاحات وزارت بهداشت در دفترچه کنکور
اصلاحات مربوط به بندهای «و» و «ز» شرایط اختصاصی مندرج در صفحه ۵ دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این ترتیب اعلام شده است:
و) با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۷ شهریور ۹۶ مبنی بر عدم ابطال مصوبه پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۲ دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته کلیه رشته‌های تحصیلی و دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌توانند با رعایت شرایطی که اعلام شده از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی صرفاً در پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل کنند.
دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم و نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه از جمله این شرایط است.
تمام پذیرفته شدگان در دوره‌های پردیس خودگردان و یا ظرفیت مازاد (اعم از اینکه در مقاطع تحصیلی قبلی تحصیل، از آموزش رایگان برخوردار بوده و یا نبوده‌اند) ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیات امنای دانشگاه‌ها و مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.
دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته صرفاً قادر به تحصیل در پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد هستند.
تبصره- در مورد امکان شرط تحصیل مجدد دانش‌آموختگان مقطع دکتری پیوسته از محل این مصوبه، از آنجایی که در مصوبه یاد شده از مقاطع مذکور ذکری به میان نیامده است، برای ورودی‌های سال ۱۳۹۷ امکان‌پذیر نیست.
ز) براساس مصوبه کمیسیون موضوع مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان تاریخ ۲۸ دی ۹۵ فارغ‌التحصیلان رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت مشمول خدمات اجباری قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در مقاطع کاردانی و کارشناسی، چنانچه متقاضی ادامه تحصیل از طریق شرکت در آزمون سراسری باشند، درصورت پذیرفته شدن در آزمون در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، با توجه به موارد ذیل می‌توانند مابقی خدمات موضوع قانون مذکور را پس از اتمام تحصیل در رشته پذیرفته شده به انجام برسانند.
دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم و نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه از جمله شرایط شرکت این گروه از متقاضیان است.
کلیه پذیرفته‌شدگان در دوره‌های پردیس خودگردان و یا ظرفیت مازاد (اعم از اینکه در مقاطع تحصیلی قبلی تحصیل، از آموزش رایگان برخوردار بوده و یا نبوده‌اند) ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.
ح) دانش‌آموختگان مقطع کاردانی رشته اپتیک که قبل از سال ۱۳۸۹ پذیرفته شده‌ باشند، درصورت شرکت در گروه آزمایشی علوم تجربی و احراز نمره علمی و شرایط لازم، می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بینایی‌سنجی ادامه تحصیل دهند. توضیحات بیشتر در این خصوص در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) اعلام می‌شود.
ط) انجام خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای دانش‌آموختگان مقطع کاردانی رشته پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای ورودی‌های مهرماه سال ۱۳۹۵ به بعد اجباری شده است.
ی) انجام خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای دانش‌آموختگان کاردانی رشته تکنیسین سلامت دهان، از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به بعد اجباری شده است.
الزام گروه های دریافت کننده کدهای سوابق تحصیلی
داوطلبان باید با مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی اقدام کنند.
دریافت کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۶ با عنوان رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی الزامی است.
همچنین کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ اخذ کرده اند، الزامی است.
تبصره: دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ باید طبق بند ۱ فوق اقدام کرده و دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سال جاری که تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون که در تاریخ ۲۸ خرداد ۹۷ منتشر خواهد شد، مراجعه کنند.
تذکر مهم: داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (هر دو مورد) هستند (به استثنای دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی سال جاری که در سال ۱۳۹۷ فارغ‌التحصیل خواهند شد)، توجه داشته باشند که باید از سامانه فوق دو کد سوابق تحصیلی دریافت کنند.
داوطلبانی که قادر به مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند یا تناقضی در خصوص نمرات و مشخصات فردی مندرج در اطلاعات آموزش و پرورش خود مشاهده کرده‌اند، ضروری است که از طریق سامانه:http://dipcode.medu.ir مورد خود را به صورت الکترونیکی در سایت مذکور حداکثر تا شروع ثبت‌نام مجدد اعلام کنند تا در زمان ثبت نام مجدد، مشکلی نداشته باشند.
با توجه به اینکه اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبانی که در مهلت مقرر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند، از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ اسفند ۹۶ روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، لذا این داوطلبان نیز می‌توانند با مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود، و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار