به گزارش تابناک سمنان، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: افتتاح هشت طرح صنعتی در استان در دهه فجر 96 برای 950 نفر اشتغالزایی می کند.
کد خبر: ۵۵۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 31 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، بهروز اسودی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هشت طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان با سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که برای حدود 950 نفر شغل ایجاد می‌کند.


رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: بهره برداری از طرح توسعه شرکت چوب تراشه نقطه سمنان با ظرفیت تولید سالانه 96هزار مترمکعب تخته فیبر خام و سرمایه گذاری 723 میلیارد ریال از برنامه های دهه فجر امسال است که برای حدود 310 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.


اسودی خاطرنشان کرد: افتتاح گام تولید مینی بوس شرکت عقاب افشان سمنان با ظرفیت تولید سالانه سه هزار دستگاه و سرمایه‌گذاری بالغ بر 105 میلیارد ریال از دیگر برنامه های دهه فجر 96 است که حدود 70 شغل ایجاد می کند.


وی ادامه داد: بهره برداری از شرکت فولاد شاهرود با سرمایه گذاری بیش از یکهزار و 600 میلیارد ریال برای تولید 300 هزار تن بیلت فولاد ساده کربنی و کم‌آلیاژ از دیگر طرح‌های دهه فجر در استان سمنان است که با راه‌اندازی آن حدود 240 نفر مشغول به کار می‌شوند.


به گفته وی، افتتاح شرکت صنعت پتاس آسیا گرمسار با سرمایه گذاری بالغ بر 448 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 170 هزار تن سولفات پتاسیم برای 200 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.


رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان، بهره برداری از شرکت‌های زرین تدبیر سلولز، مهربان الیاف، گروه تولیدی سبلان روکش فیدار و طرح توسعه تولید سود سوزآور جامد شرکت شیمیایی کلران، را دیگر طرح های مهم صنعتی و معدنی استان برای دهه فجر 96 عنوان کرد.


در استان سمنان بیش از یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری سهم 38 درصدی در اشتغال استان دارد، میزان صادرات کالاهای تولیدی از این استان به خارج از کشور در 10 ماه سال 96 از نظر وزنی 340 هزار تن و ازنظر دلاری 150 میلیون دلار بود.


به گزارش ایرنا ، در دهه فجر 95 در استان سمنان 485 طرح با بیش از 2 هزار و 270 میلیارد ریال بهره برداری و عملیات اجرایی 64 طرح با بیش از 220 میلیارد تومان آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار