مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشخیص و مورد شناسایی قرار گرفتن صد درصد اراضی ملی استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 28 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح کاداستر در اردبیل اظهار داشت: صددرصد اراضی ملی استان به جز مواردی که به دلیل موزائیک نقشه‌ها که به صورت فضای موجود بین پلاک‌های ثبتی به علت داشتن برخی مشکلات حقوقی و ثبتی مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته است که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اهداف اجرای ممیزی اراضی تصریح کرد: با انجام اقدامات ممیزی اراضی، عرصه‌های منابع طبیعی مورد شناسایی و تشخیص قرار می‌گیرد و حدود آنها از مستثنیات قانونی اشخاص تعیین می‌شود.

وی با اشاره  به اهداف اصلی ممیزی اراضی افزود: با اقدامات مرتبط با ممیزی اراضی حقوق دولت از مستثنیات اشخاص تفکیک و تعیین تکلیف شده و با اعمال حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی ضمن تحقق بخشیدن به اهداف سازمانی شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح منابع طبیعی، زمینه مناسب برای جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی فراهم می‌شود.

هدایت با اشاره به برخی از سیاست‌های اجرایی مورد نظر در سال 96 بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیگیری اجرای پروژه کاداستر یا سند تک برگی و اصلاح هندسی نقشه‌های اجرای مقررات ملی و دولتی، اخذ اسناد مالکیت باقی مانده اراضی ملی و دولتی، به‌روزرسانی بانک اطلاعات زمین و هدف‌گذاری دقیق طرح‌ها با اصلاح فرآیند و تهیه روند نما یا فلوچارت اقداماتی است که امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مساحت کل اراضی استان اردبیل را بیش از یک میلیون و 786 هزار و 730 هکتار برشمرد و گفت: از این میزان حدود 62 درصد آن جزو اراضی ملی و دولتی و تحت تولیت منابع طبیعی است که تاکنون برای بیش از 756 هزار 572  هکتار این اراضی سند به نام دولت صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار