کد خبر: ۵۵۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 23 January 2018
به گزارش  تابناک سمنان ،به نقل از جام جم آنلاین از مهر، دکتر سید ضیاءالدین مظهری درخصوص استعداد چاقی در برخی از افراد گفت: اغلب خانم ها و آقایان درباره اضافه وزنشان می گویند: ما کلا استعداد چاقی داریم؛ آب هم می خوریم چاق می شویم. ولی این موضوع، صحت ندارد.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است افرادی که دچار چاقی یا اضافه وزن می شوند اگر جنبه مرضی نداشته باشند یعنی کم کاری تیروئید، کیست تخمدان و بیماری هایی که منجر به چاقی می شوند در اکثریت قریب به اتفاق این افراد، بین انرژی دریافتی و مصرف آن تعادل برقرار نمی کنند یا غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل می کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: وقتی که غذاها را به علت افت قند خون و یا گرسنگی شدید تناول می کنید زمان لازم است که این غذا جویده و بلعیده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی اعلام بکند که به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف را دریافت کرده اید.
وی با بیان اینکه این زمان بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد، افزود: از این رو، با آرامش غذا خوردن، عاملی است برای جلوگیری از افزایش دریافت انرژی و اگر سریع غذا بخورید بیشتر چاق می شوید.
مظهری در پایان با بیان اینکه با ورزش می توانید وزن خود را کنترل کنید، اظهارداشت: برای جلوگیری از چاقی باید نخست، سرعت غذاخوردن را کم سپس به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار