کد خبر: ۵۵۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 23 January 2018
به گزارش تابناک سمنان ،به نقل از جام جم آنلاین ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به سخنان شب گذشته رییس جمهور کشورمان با مردم، گفت: ایشان باز هم از مجموعه بایدهایی در خصوص رفع مشکلات جوانان و جامعه تاکید داشتند که طبق فرمایش صریح مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام (دیدار سال گذشته) مخاطب این بایدها خود دولت و شخص رییس جمهور است و ضرورت دارد تحقق این بایدها در صحنه عمل نمود پیدا کند.
وی با بیان اینکه تمام سیاست گذاری های مهم مملکت بویژه در حوزه اقتصاد در حیطه مسئولیتی دولت قرار دارد، افزود: طبق اصل 75 قانون اساسی وقتی طرحی دارای بار مالی باشد مجلس راسا نمی تواند آن را اجرایی کند و حتما باید دولت در خصوص آن یک لایحه جامع به مجلس ارایه کند. طبیعتا تمام سیاست گذاری های اقتصادی در اختیار رییس جمهور و هیات وزیران قرار دارد و لذا تدوین یک خط مشی اصولی می توانند موانع و مشکلات را برطرف کند. در این میان سایر قوا هم می توانند با اقدامات خود بازوی حمایتی دولت در پیشرفت کشور بشمار آیند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس در کمک به دولت از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت در شش سال اخیر مداوم از بایدها سخن گفته اما باید در خصوص بزرگ ترین مشکلات جامعه خاصه در مورد اشتغال و مسکن که بار مالی دارد لوایح جامعی به مجلس ارایه دهد تا نمایندگان در این خصوص قانونگذاری کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که دولت چه اقدامات عملی برای اجرایی کردن وعده های خود بویژه در مورد مبارزه با پدیده قاچاق باید انجام دهد، عنوان داشت: قاچاق باعث می شود چراغ صنعت کشور که سوسو کنان روشن مانده رو به خاموشی رود. اما دولت می تواند با تشدید کنترل مبادی رسمی و بکارگیری درست از دستگاه های ایکس ری جلوی ورود کالاهای قاچاق را بگیرد و از طرفی با کنترل حقیقی قیمت ارز ثبات را به بازار باز گرداند.
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در ادامه گفت: دولت در گذشته از ورود کالای قاچاق از طریق برخی اسکله های نظامی در کشور گلایه داشت اما الان که تمام اسکله های ما تحت نظارت سازمان گمرکات و خود دولت قرار دارد انتظار داریم دیگر شاهد ورود حجم بالای کالای قاچاق به کشور نباشیم. اگرچه می پذیریم کشور پهناور است و بخشی از کالای قاچاق از مسیرهای غیر رسمی و صعب العبور وارد می شوند.
ابوترابی مقوله مسکن را لوکوموتیو پیشران اشتغال دانست وافزود: در حال حاضر ما 16 میلیون نفر ساکن در بافت فرسوده داریم بعلاوه اینکه بیش از 11 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد. اگر دولت با ارایه تسهیلات و تخصیص وام های عمرانی ویژه بازار ساخت و ساز مسکن و احیای بافت فرسوده را رونق بخشد، عملا برای احداث هر پروژه عمرانی و مسکونی 330 شغل بوجود می آید و بسیاری از موانع اشتغال بیکاران جامعه مرتفع می شود.
وی حل مشکلات و آسیب های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد را منوط به ایجاد اشتغال گسترده توسط نهاد دولت بشمار آورد و خاطر نشان ساخت: بسیاری از معضلاتی که امروز در جامعه شاهد هستیم بخاطر بیکاری قشر جویای کار و بیکار در کشور است. بطور نمونه اگر دولت توان خود را در رونق ساخت و ساز و استاندارد سازی مبلمان شهری و توسعه عمرانی به خرج دهد تواما مشکل اشتغال و سپس ازدواج جوانان مرتفع خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار