امام‌جمعه دامغان:
امام جمعه دامغان بابیان اینکه خدمت در مکتب حسین(ع) خار چشم دشمنان است، گفت: سیره حسینی مقابله با ظلم و استکبار را معنی می‌بخشد و این همان چیزی است که در دل دشمنان هراس می‌اندازد.
کد خبر: ۵۵۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 20 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان صبح شنبه در مراسم تقدیر از موکب داران دامغانی به میزبانی فرمانداری، ضمن بیان اینکه کاری که موکب داران و خادمان زائران حسینی صورت می‌دهند، مقوله‌ای ارزشمند و مروج فرهنگ ایثار است، تأکید کرد: خدمت در مکتب حسین(ع) خار چشم دشمنان است.

وی افزود: سیره حسین(ع) مروج فرهنگ ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و خدمت در مکتب اهل‌بیت(ع) است که این امر سال‌هاست به هراس دشمنانی بدل شده که در فکر نابودی انقلاب اسلامی هستند، اما باید بدانند که تا زمانی عشق به اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی وجود دارد این آرزو را به گور خواهند برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان در ادامه خطاب به خادمان موکب امام رضا(ع) دامغان در اربعین گذشته، تأکید کرد: کاری که شما انجام دادید، بر آب‌کردن نقشه‌های شوم دشمنان اسلام مانند آمریکا، تکفیری‌ها، وهابی‌ها و غربی‌ها است چراکه این امر، ترویج فرهنگ ایثار محسوب می‌شود و آن‌ها دشمنی دیرینه‌ای بافرهنگ عاشورا دارند.

حسینیان اربعین را نشان‌دهنده قدرت عظیم مسلمانان دانست و تأکید کرد: این راهپیمایی میلیونی بزرگ‌ترین صحنه نمایش الهی قدرت اسلام و شیعه است که دشمنان را سرافکنده می‌کند.

وی همچنین خواستار درس گرفتن از تجارب برپایی موکب اربعین دامغان در سال جاری برای سال‌های آینده شد و افزود: باید بر روی نقاط ضعف کارکرد و نقاط قوت را تقویت بخشید تا بتوانیم در سال‌های آتی نیز چنین اقداماتی را صورت دهیم.

امام جمعه دامغان همچنین ضمن تاکید بر هدفمند ساختن کمک های مردمی به ستاد اربعین شهرستان برای سال آتی، گفت: صاحبان سرمایه باید در این مسیر مقدس وارد شوند تا بتوانیم از خیرات و برکات بیشتری بهره مند شویم.

حسینیان گفت: حضور و مشارکت مردم دامغان در برپایی موکب اربعین حسینی و بحث بازسازی عتبات عالیات بسیار چشم گیر است و باید در سال های آتی نیز این ظرفیت ها تقویت شوند.

منبع: مهر
برچسب ها: اربعین حسینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار