مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از تایید یک کانون روستایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مومن آباد سرخه خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی ورود هرگونه ماکیان به این ‏روستا ممنوع است.
کد خبر: ۵۵۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 20 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمد سعیدی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه یک کانون روستایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مومن آباد سرخه تایید شده است، ابراز داشت: در مراقبت غیرفعال بیماری آنفلوانزای پرندگان با گزارش ‌دامپزشک بخش خصوصی و آزمایش‌های نمونه‌های اخذشده، وجود ویروس آنفلوانزای فوق حاد مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: برای پیشگیری و کنترل بیماری بعد از اطلاع‌رسانی گسترده، قرنطینه روستا برای جلوگیری از خروج طیور زنده و همچنین ‌ضدعفونی و گندزدایی همه اماکنی که از آن پرنده زنده معدوم شدند با همکاری و همراهی مردمی در ‌مدت ۴۸ ساعت انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه با همکاری اکیپ‌های مختلف عملیات اطلاع‌رسانی، قرنطینه، معدوم‌سازی و پاک‌سازی به نحو مطلوب مدیریت شد، ابراز داشت: در ‌اطلاع‌رسانی صورت گرفته و برابر پروتکل تعریف‌شده با نصب بنر در مبادی مختلف ‌روستا، توزیع بروشور آموزشی و اطلاعیه خانه به خانه تا اطلاع ثانوی ورود هرگونه ماکیان به ‌روستا ممنوع است.

سعیدی بابیان اینکه نقش مردم در توجه و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای در کنترل ‌بیماری بسیار حیاتی است، تصریح کرد: بی‌توجهی یکی از ساکنان در خرید و انتقال طیور آلوده به روستا از خارج از استان ‌باعث ایجاد خسارات فراوان به سرمایه مردم و بیت المال و هزینه کرد ‌بالای اعتبارات دولتی و از سوی دیگر تهدید سایر مناطق روستایی و مرغداری‌های صنعتی مرغ ‌تخم‌گذار، پولت و مرغ گوشتی و سایر ماکیان در سطح استان شد.

وی بابیان اینکه دست اندرکاران ‌صنعت طیور باید ضوابط سخت‌گیرانه امنیت زیستی و قرنطینه‌ای را در واحدهای خود ‌اعمال کنند، افزود: از مردم ساکن در روستاها تقاضا داریم با اقدامات پرخطر ‌غیربهداشتی به‌ویژه خرید طیور فاقد هویت از مناطق آلوده یا دوره گردان فروش طیور که باعث وارد ‌آوردن خسارات غیرقابل جبران به سرمایه طیور استان و تهدید اقتصاد ملی و سلامت عموم می‌شود، به طور جد خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار