نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه ۳۰خانه ورزشی روستایی تاکنون در این شهرستان دایر شده است، گفت: دیگر روستاها نیز تا پایان سال ۹۷ تجهیز می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 17 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، غلام‌رضا کاتب ظهر چهارشنبه در جمع فعالان هیئت‌های روستایی و عشایری گرمسار بابیان اینکه روستاهای این شهرستان تا پایان سال ۹۷ به خانه ورزش روستایی تجهیز می‌شوند، ابراز داشت: دولت اهتمام ویژه‌ای به دو بخش ورزش و سلامت دارد که بر همین اساس سیاست‌های ابلاغی را در راستای افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی می‌کند.

غلامرضا کاتب

وی ضمن بیان اینکه با کمبود اعتبارات امکان ساخت اماکن ورزشی در سطح همه روستاهای کشور وجود ندارد، ابراز داشت: با مشارکت دهیاری و بخشداری‌ها خانه‌های بلااستفاده در روستاها شناسایی و با مشارکت اداره ورزش و جوانان به انواع وسایل بازی مانند میز پینگ‌پنگ، دارت، توپ، فوتبال دستی و ... تجهیز می‌شود.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه با همکاری‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد روستاهای این شهرستان از خانه ورزش روستایی بهره‌مند هستند، ابراز داشت: اگر می‌خواهیم از مهاجرت روستایی‌ها به شهرها و بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم باید زیرساخت‌های لازم از قبیل شغل و جذابیت را نیز در سطح روستاها ایجاد شود.

کاتب در ادامه تصریح کرد: با تصویب ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در راستای اشتغال روستایی در مجلس، تصویب‌شده است که مردم روستاها و عشایر باید پروژه‌های توجیه‌پذیر و قابل‌اجرا را در سطح روستا برای دریافت این تسهیلات معرفی کنند و به نظر می‌رسید با تخصیص این اعتبارات بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی روستاها باشیم.

وی افزود: احیای ورزش‌های بومی محلی می‌تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند لذا به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی جامع و کامل در سطح روستاها بتوانیم ضمن افزایش خدمات شاهد مهاجرت معکوس مردم به روستاها باشیم که در مجلس نیز در قالب توسعه ورزش روستایی مبالغی به تصویب رسیده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار