رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:
رئیس اداره منابع طبیعی سمنان از توزیع ۳۰۰هزار اصله نهال در این شهرستان خبر داد و گفت: این نهال‌ها به‌صورت رایگان توزیع‌شده و مستلزم پرداخت وجه نقد نیست.
کد خبر: ۵۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 17 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، علیرضا رهایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ۳۰۰هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر طی هفته منابع طبیعی در سمنان توزیع می‌شود، ابراز داشت: برای تبدیل استان از معبر به مقصد باید در وهله نخست زیرساخت‌های لازم فراهم باشد که تأمین فضای سبز و اقدام به کاشت نهال ازجمله آن خواهد بود و به ماندگاری مسافران کمک می‌کند.

توزیع نهال

وی بابیان اینکه نهال‌ها به‌صورت رایگان توزیع‌شده و مستلزم پرداخت وجه نقد نیست، افزود: با توجه به کم شدن منابع آبی و خشک‌سالی باید همگام با تغییر اقلیم گام برداریم لذا به‌منظور ایجاد تحول در برنامه تولید نهال گونه‌هایی سازگار با اقلیم جایگزین گونه‌هایی باارزش پایین شد.

رئیس اداره منابع  طبیعی و آبخیزداری سمنان بابیان اینکه نهال‌ها به‌صورت رایگان در اختیار مجریان فضای سبز قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: هم‌وطنان و هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی حوزه شهرستان نهال‌های را دریافت و با رعایت ضوابط فنی در اسرع وقت کشت کنند.  

رهایی بابیان اینکه مردم باید از مراکز معتبر نهال‌ها را خریداری کنند، تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت ضوابط انتقال نهال از طریق نهال فروش‌های غیرمجاز همه‌ساله شاهد بروز آفت در سطح باغات استان هستیم که امسال به‌منظور جلوگیری از این اتفاقات برخورد با فروشندگان غیرمجاز نهال در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال باید تولید نهال سالم و اصیل در اولویت قرار گیرد لذا از مردم نیز تقاضا داریم نهال را از مراکز معتبر دریافت کنند و در این زمینه با ادارات منابع طبیعی همکاری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار