به گزارش تابناک سمنان، جلسه شورای برنامه ریزی استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری شاهرود بدون حضور نمایندگان سمنان،دامغان وگرمسار برگزارشد.
کد خبر: ۵۵۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 17 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری شاهرود گفت: از استاندار سمنان می خواهیم برای رفع این چالش در استان و شهرستان در کمترین زمان ممکن اقدام کند.نقش شورای برنامه ریزی بر همه ما مشخص است ، آیا قوانین آن را اجرایی و عملیاتی می کنیم؟ نقشی که بر اساسآمایش سرزمینی است.نقشه راهی که باید در برنامه ریزی مد نظر قرار دهید تا در زمان مشخص به هدف کشخص برسیم .

سهم ما استان و شهرستان و بخشها در توسعه و ….. و نیز رصد آن در افق برنامه 5 ساله ،در شورای برنامه ریزی است که در نهایت به توزیع اعتبار و هزینه کرد و رصد رشد و توسعه می انجامد .

ما آمایش سرزمینی نداشته ایم وبراساس ظرفیتها و پتانسیلهای موجود برنامه ریزی نکرده و همت و اراده ای برای حرکت نداشته ایم .

ما مبنای حرکت را بر باید اساس استعدادو پتانسیل قرار دهیم ، مبنای حرکت در کشور سرمایه گذاری بخش خصوصی است . نگاه ما به این است که نگاه مدیریت استان نگاه متوازن باشد و همه پتانسیل ها را ببیند .

در شهرستان شاهرود، پتانسیل هایی چون راه ،راه آهن و فرودگاه وجود دارد که باید برنامه ریزی برای ورود سرمایه گذاران ایجاد شود.

با توجه به اینکه میزان صادرات ما بالای 50 درصد است ، اما تاکنون اقدامی برای ایجاد پایانه صادراتی صورت نگرفته است
اگر معدن پتاس طرود را فعال کنیم، مشکل بسیار زیادی از اشتغال حل خواهد شد.

امینی امام جمعه شاهرود هم دراین جلسه  با بیان این که شرق استان ظرفیت های قابل توجه ای در بخش صنعت، معدن و‌ کشاورزی دارد، اظهارداشت : باید با تامین زیرساخت و با استفاده از این‌منابع می توان برای افزایش اشتغال در شهرستان شاهرود گام برداشت.

شایان ذکراست با توجه به برگزاری جلسه شورای اداری استان در شاهرود توقع می رود در راستای توسعه متوازن این جلسات در مابقی شهرستان های استان هم برگزارشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار