رییس اتاق بازرگانی:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : 50 واحد معدنی این استان به دلیل کمبود و فرسودگی لوله های انتقال آب در آستانه تعطیلی قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 17 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغرجمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سمنان بیش از 10 درصد از کل معادن کشور را در اختیار دارد که باید از این ظرفیت برای کاهش آمار بیکاری در استان بهره بیشتری برد.


وی با بیان این که 30 درصد از واحدهای معدنی استان به دلیل کمبود آب، خام فروشی و نبود بازار فروش غیرفعال است، خاطرنشان کرد : فقط در 2 سال گذشته بیش از 50 واحد معدنی استان به دلیل کمبود آب تعطیل شدند که باید با افزایش تولید آب این واحدها را به چرخه تولید بازگرداند.


وی تعداد افراد مشغول به کار در واحدهای معدنی سمنان را دستکم 20 هزار نفر اعلام و اضافه کرد : چالش کمبود آب دلیل اصلی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای در بخش معدن سمنان است.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد : بیش از 200 واحد معدنی و صنعتی سمنان اکنون با مشکل نقدینگی، نبود بازار فروش و خام فروشی مواجه است و باید تا پایان امسال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تصمیم گیری کرد.


وی تصریح کرد : اکنون بیش از 120 واحد صنعتی و معدنی سمنان به دلیل مشکلات مالیاتی و بیمه ای غیرفعال است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی در کمترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اقدام کرد.


به گزارش ایرنا، 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.


در استان سمنان اکنون 40 نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار