رئیس اداره محیط زیست شاهرود:
رئیس اداره محیط زیست شاهرود با بیان اینکه ضرر و زیان وارده به محیط زیست قابل جبران نیست، گفت: عامل شکار خرس قهوه ای در شاهرود برای تحمل دو سال حبس روانه زندان شد.
کد خبر: ۵۵۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 17 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان سمنان، علی اکبر قربانلو بابیان اینکه طبق تماس یکی از اهالی ساکن در پناهگاه خوش ییلاق با اداره محیط زیست مبنی بر شکار خرس قهوه ای، این یگان بلافاصله در محل حاضر شدند، ابراز داشت: نیروهای محیط زیست به دنبال دریافت گزارش، ضمن حضور در محل، با لاشه یک خرس قهوه ای که بر اثر شلیک گلوله اسلحه شکاری از بین رفته بود، مواجه شدند.

خرس قهوه ای - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه شکارچی متخلف پس از آنکه با حضور مردم بومی و اعتراض آنها مواجه شده بود محل را ترک کرده و متواری می شود، افزود. با شهادت مردم محلی هویت متهم شناسایی و با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل شد.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود با بیان اینکه متهم با صدور نیابت قضایی به دادسرا احضار و در جریان بازجویی ها منکر هرگونه تخلفی شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه مجوز قانونی هیچ سلاحی به نام متخلف ثبت نشده و اسلحه ای نیز به دادگاه ارائه نشد، بنابراین اسلحه بکار رفته در شکار، از نوع غیرمجاز محسوب می شود.

قربانلو در ادامه تصریح کرد: دادگاه متهم را به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به تحمل دو سال حبس و به جرم حمل سلاح غیرمجاز به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد که با قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم برای گذراندن دوران محکومیت خود (دو سال حبس) روانه زندان شد.

وی افزود: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک خرس قهوه ای معادل پانصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار