به گزارش تابناک سمنان، برخی از روستاها و بخش‌های شرقی استان سمنان هم‌زمان با بیست و ششمین روز از دی‌ماه۹۶ براثر بارش شدید برف سپیدپوش شدند و برودت هوا به طرز محسوسی افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۵۵۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 16 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، بارش برف که از شامگاه دوشنبه در برخی نقاط استان سمنان مانند بخش رضوان در میامی و تاش در شاهرود آغازشده، بسیاری نقاط شرقی دیار قومس را سپیدپوش کرده و در برخی موارد تردد وسایل نقلیه را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بارش برف

شدت بارش برف در محور شاهرود-توکستسان نیاز به زنجیر چرخ را قطعی کرده و حتی در ساعاتی این محور مسدود نیز بوده است این وضعیت اما در محورهای اورنگ و همچنین کالپوش نیز مشابه است.

بارش برف در برخی نقاط مانند کرنگ در بخش کالپوش میامی به ۳۰ سانتی‌متر نیز رسیده است.

هم‌اکنون دمای هوا در بخش رضوان سه درجه زیر صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای این بخش طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب چهار درجه بالای صفر و ۹ درجه زیر صفر و پنج درجه بالای صفر و شش درجه زیر صفر عنوان می‌شود.

از  قسمت های غربی نیز خبر می رسد بارش برف فولاد محله و به خصوص ارتفاعات آن را سپید پوش کرده است همچنین بستن زنجیر چرخ در محور فولاد محله الزامی است و مسافران از تردد بی مورد در این محور باید خودداری کنند.

پلیس‌راه نیز از مسافران می‌خواهد تا نسبت به‌سلامت خودرو و به‌خصوص بخاری، برف‌پاک‌کن، ضد یخ، لاستیک‌ها و ... توجه ویژه‌ای داشته باشند.

همچنین رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند در صورت نیاز به تردد در محورهای برف‌گیر استان سمنان مانند توسکستان، خوش ییلاق، فولاد محله، آهوان، کالپوش و ... زنجیر چرخ را از مبدأ بر روی لاستیک زاپاس نصب کنند تا در موقع رسیدن به گردنه کمتر معطل شوند.

توصیه پلیس راهور ناجا همچنین این است که رانندگان پیش از فصل سرما یک یا دو بار بستن زنجیر چرخ را در خانه تمرین کنند.

همراه داشتن سوخت کافی، لباس گرم، غذای خشک و همچنین عدم عجله در طی مسیر، عدم تردد بی‌مورد و غیرضروری، رعایت فاصله با خودروی جلویی، رعایت سرعت مطمئنه و ... از دیگر توصیه‌ها به رانندگان در فصل سرما است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار