سرپرست صنعت، معدن و تجارت سرخه:
سرپرست صنعت، معدن و تجارت سرخه با اشاره به وجود ۷۲ معدن در این شهرستان، گفت: ۲۲ ماده معدنی از قبیل گچ، آهک، زئولیت، سیلیس، سرب و منگنز از این معادن استخراج می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 16 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، احمد بیگلری صبح سه شنبه در جلسه شورای معادن سرخه به میزبانی اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان اظهار کرد: شهرستان سرخه دارای ۷۲ معدن و ۲۲ ماده معدنی از قبیل گچ، آهک، زئولیت، سیلیس، سرب و منگنز و ...است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن را سه هزار و ۶۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: استخراج سالیانه در این بخش در استان ۲۱ میلیون تُن و در سرخه ۹ میلیون تُن است و از این حیث این شهرستان مقام نخست استخراج در بحث معادن را در استان یدک می‌کشد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت سرخه اشتغال‌زایی در بخش معدن شهرستان را ۵۴۰ نفر عنوان و همچنین میزان صادرات در این بخش را دو میلیون دلار بیان کرد و افزود: ۴۰ درصد ظرفیت معدنی استان در سرخه وجود دارد.

بیگلری با اشاره به پتانسیل های معدنی منطقه سرخه بیان کرد: معدن سیلیستین نیز در منطقه روستای افتر واقع است که بیشتر جنبه صادراتی در صنایع الکترونیک دارد چرا که در ایران فرآوری نمی‌شود و میزان استخراج آن در یک سال حدود ۱۹ هزار تُن است.

وی اظهار کرد: تعداد کارخانه‌هایی که در زمینه گچ در سرخه فعالیت دارند ۴۰ واحد است و سرمایه‌گذاری در این زمینه ۱۳۸ میلیارد تومان است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت سرخه میزان اشتغال‌زایی دو بخش صنعت و معدن را در این شهرستان سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۱۳۹ واحد صنعتی در سرخه موجود است که در این بخش میزان سرمایه‌گذاری در شهرستان هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار