در راستای نقدی بر محیط زیست کشور؛
دبیر برگزاری همایش ملی آینده طبیعت ایران بابیان اینکه این همایش به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود، گفت: ‏بررسی چالش‌های پیش‌ روی محیط‌زیست کشور ازجمله اهداف همایش است‎.
کد خبر: ۵۵۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 15 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، لیلی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه همایش ملی آینده طبیعت ایران در شاهرود برگزار می‌شود، بیان کرد: تاریخ برگزاری این همایش ۲۹ دی‌ماه و پنج‌شنبه هفته جاری مقارن با سومین سالگرد اعلام منطقه حفاظت‌شده جنگل ابر شاهرود اعلام‌شده است که ۱۰ سال جهاد مدنی فعالان عرصه محیط‌زیست را به دنبال داشت تا راه مواصلاتی اضافی باعث از بین رفتن جنگل‌های هیرکانی نشود.

جنگل ابر شاهرود - گردشگری شاهرود

وی بابیان اینکه در این بزنگاه و شرایط بحرانی باروی کار آمدن رئیس جدید سازمان محیط‌زیست رسالت فعالان محیط‌زیست بیش از هرزمانی دیگری آشکار می‌شود، افزود: در این همایش نشست مطبوعاتی با حضور اندیشمندان و خبرنگاران ملی و استانی نیز برنامه‌ریزی‌شده است و به موضوعات تأثیرگذار در حیات‌وحش و محیط‌زیست می پردازد.

بررسی ابعاد بحران زیست محیطی تخریب شاهوار توسط معدن بوکسیت

دبیر همایش ملی آینده طبیعت ایران همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه تأمین آب مهم‌ترین چالش کشور محسوب می‌شود لذا بخشی از این همایش به پیامدهای صدور مجوز انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی، پروژه‌های سدسازی و انتقال آب بین‌حوزه‌ای اشاره خواهد داشت.

قاسمی بابیان اینکه تلاش فعالان محیط‌زیست کشور برای حفظ منابع خدادادی و ارزشمند ایران است، تصریح کرد: در این همایش تلاش شد تا مهم‌ترین موضوع بومی یعنی تخریب شاهوار توسط معدن بوکسیت نیز مطرح شود و فعالان محیط‌زیست باید از هر تریبونی که در اختیاردارند برای آگاه‌سازی خطرات و تهدیدهایی که در آینده گریبان‌گیر شهرستان خواهد شد، استفاده کنند که این معدن تا کی قرار است به تخریب‌های لجام‌گسیخته خود ادامه دهد؟

وی با اشاره به اهداف مجریان این همایش، افزود: در این همایش ملی چهره‌های شناخته‌شده عرصه محیط‌زیست و منابع طبیعی محمد درویش عضو هیئت‌علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، هادی کیا دلیری رئیس انجمن جنگلبانی ایران و پیمان یوسفی آذر مجری طرح گیاهان دارویی نقدی بر سیاست‌های سازمان محیط‌زیست خواهند داشت تا نظر آیندگان را به‌سوی آینده محیط‌زیست ایران معطوف کنند.

رونمایی از کتاب قرق شکسته جنگل‌های هیرکانی کاسپیانی تألیف حنیف رضا گلزار عضو هیئت‌مدیره دیده‌بان طبیعت شاهرود بخشی دیگر از این همایش است.

این همایش ۲۹ دی‌ماه ساعت۱۷:۳۰ در سالن هلال‌احمر شاهرود میزبان علاقه‌مندان و طبیعت دوستان و اصحاب رسانه خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار