مدیرکل بحران استانداری سمنان گفت: خشکسالی پیامدهای فراوان سوء دارد.
کد خبر: ۵۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ 14 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در نشست شورای مدیریت بحران مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه محققان پیش‌بینی تداوم خشک‌سالی‌ها تا سال ۲۰۳۰ را مطرح کرده‌اند، گفت: برای پس از سال ۲۰۳۰ نیز هنوز پژوهشی صورت نگرفته پس نباید اطمینان داشت که پیامدهای خشک‌سالی به‌زودی در جهان رفع می‌شود لذا مدیریت بحران در بلندمدت ضرورتی لازم است.

 

وی افزود: خشک‌سالی پیامدهای فراوان سوء دارد که مهاجرت از روستاها به شهرها یکی از این پیامدها محسوب می‌شود لذا می‌بایست در مقابل آن برنامه دقیق داشت.

 

ایران جزء ۱۰ کشور زلزله‌خیز جهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در دیگر بخش سخنان خود به مقوله حوادث طبیعی نیز پرداخت و بابیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور زلزله‌خیز جهان به شمار می‌رود، گفت: آموزش و مقاوم‌سازی در برابر زلزله لازمه مدیریت بحران است و حادثه اخیر در کرمانشاه ثابت کرد اگر آمادگی‌های لازم برای مقابله با بحران‌ها را نداشته باشیم نمی‌توانیم درست و بجا با شرایط بحرانی مقابله کنیم.

 

رئیسیان بابیان اینکه باید مدیران عضو در شورای مدیریت بحران توجه خاص‌تری نسبت به آمادگی پیش از شرایط بحرانی داشته باشند و ضمن جدی گرفتن مسئله بحران آمادگی‌های لازم برای مقابله با شرایط بحرانی را کسب کنند، تأکید کرد: باید با ارائه آموزش‌های لازم در دو بخش دولتی و مردمی خطرات ناشی از پیامدهای شرایط بحرانی را کاهش دهیم.

 

وی بابیان اینکه آموزش و مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر زلزله لازمه مدیریت بحران است، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در پیش از وقوع زلزله و کسب آمادگی برای مدیریت بحران لازم و واجب به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار