مدیر انجمن بیماران ام ‌اس استان سمنان گفت : با توجه به روند رو به افزایش بیماران ام اس ، ساخت درمانگاه تخصصی برای آنان در این استان ضروری است.
کد خبر: ۵۵۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 13 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، مهرشید تشرفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در زمان حاضر بیماران ام اس به دلیل کمبود پزشک مربوط در مراکز درمانی استان سمنان به خاطر دریافت خدمات درمانی به استان های همجوار سفر می کنند که برای آنان بسیار طاقت فرساست.


وی اظهار داشت : اگرچه بیمه 90 درصد هزینه درمان این بیماران پرداخت می کند اما این افراد علاوه بر هزینه بالای درمان به طور عمده به بیماری های دیگری از جمله دیابت و فشارخون مبتلا هستند که هزینه شان را چندین برابر افزایش می دهد.


وی بازنگری قوانین مربوط به هزینه درمانی این بیماران از سوی مسوولان امر را خواستار شد و گفت : اکنون پوشش بیمه ای جوابگوی هزینه های درمانی بیماران ام اس نیست درحالی که هر بیمار با توجه به شرایط جسمی و مراجعه مداوم به پزشک متخصص برای گرفتن نوار و تصویربرداری از مغز ماهانه 15 تا 150 میلیون ریال هزینه می کند.


وی خاطرنشان کرد : تنها برخی از داروهایی که بودجه ای برای آن ها تعریف شده باشد به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد و بسیاری از داروهای موردنیاز خارج از پوشش بیمه بوده که با قیمت بالا و تعرفه آزاد خریداری شود.


مدیر انجمن بیماران ام اس استان سمنان با اشاره به این که این بیماران در برخی استان ها داروهای جدید را رایگان دریافت می کنند، تصریح کرد : به نظر می رسد بودجه ای برای داروهای جدید ایرانی در این استان اختصاص نیافته است.


تشرفی با بیان این که تعداد زنان مبتلا به ام اس در سمنان بیشتر از مردان و دانش آموختگان بیشترین جمعیت بیماران را تشکیل می دهند، تصریح کرد : 80 درصد بیماران دارای مدرک بالای لیسانس و از این تعداد 30 درصد فوق لیسانس و دکتری هستند.


به گفته وی بیشتر مبتلایان به ام اس در رده سنی نوجوانان و جوانان هستند.


وی تعداد بیماران ام اس عضو این انجمن را بیش از 300 تن اعلام و اضافه کرد : پیش بینی می شود شمار این بیماری در استان بیشتر از این تعداد و دستکم 2 برابر باشند که متاسفانه دومین استان کشور به لحاظ فراوانی مبتلایان ام اس است.


وی با بیان این که این انجمن از سوی خیرین اداره می‌شود، گفت : این انجمن خدمات مشاوره ای ، حمایت مالی و دارویی، توزیع سبد کالا، جمع آروی بانک اطلاعات، گفتار درمانی، فیزیوتراپی به صورت رایگان ارایه می کند.


به گزارش ایرنا، بیماری ام اس بیماری است مختص اعصاب مرکزی بوده ( مغز و نخاع ) و ایجاد لکه های سفید یا پلاکهای متعددی در مغز می کند.


پلاکها گویای سفت شدگی غلافهای سلولهای (میلین ها) عصبی مغز می باشند که این سفت یا سخت شدگی جلوگیری از انتشار جریان الکترو شیمیایی رشته های عصبی و اختلال در حرکات می شود.


استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها: ام اس ، درمانگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار