نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اشتغال و ثبات جمعیت در این شهرستان در گرو توسعه بخش کشاورزی و افزایش کشت محصول پسته است.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 10 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا سال 1385 بیش از40 هزار نفر از جمعیت دامغان در مناطق روستایی زندگی می کردند که به دلیل کمبود آب اکنون این جمعیت به کمتر از 30 هزار نفر رسیده است.


وی اظهارداشت : به دلیل نبود واحدهای صنعتی در مناطق روستایی دامغان، بهترین راهبرد برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان توسعه و کشت پسته است.


وی با بیان این که جمعیت شهری دامغان در سال 1385 بیش از 97 هزار نفر بود، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود آب و خشکسالی های پی در پی و نبود واحدهای صنعتی و تولیدی ، اکنون جمعیت این مناطق این شهرستان به کمتر از 90 هزار نفر رسیده است. 


حسن بیگی اضافه کرد : بیش از 15 درصد از پسته تولیدی کشور در شهرستان دامغان کشت می شود که لازم است با برنامه ریزی و توجه به زیرساخت های کشاورزی برای کشت روزافزون این محصول ارزشمند تلاش کرد.


وی تصریح کرد : سالانه بیش ازهفت هزار تن پسته از شهرستان دامغان به نقاط مختلف کشورارسال می شود و با راه اندازی واحدهای فرآوری این محصول کشاورزی می توان علاوه بر اشتغالزایی برای صادرات پسته به نقاط مختلف جهان هم برنامه‌ریزی کرد.


حسن بیگی اضافه کرد : حمایت از انجمن پسته کاران شهرستان دامغان و رفع مشکلات این انجمن باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد.


نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دامغان پسته کشت شود سالانه بیش از 300 هزار میلیارد تومان برای روستانشینان این شهرستان درآمدزایی می شود.


سالانه بیش از 25 هزار تن پسته از 30 هزار هکتار اراضی شهرستان دامغان برداشت می شود، 43 هزار بهره بردار حوزه های مختلف کشاورزی در استان سمنان سالانه یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند .
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار