مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: با هدف ترویج فرهنگ فولکلوریک و همچنین کتابخوانی، جشنواره مادران قصه گو در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 10 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، نوعلی غلامحسین سماکوش در نشستی با فعالان فرهنگی و مسئولان میامی به میزبانی اداره ارشاد این شهرستان، ضمن بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان برنامه های ویژه ای را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در دستور کار دارد، تاکید کرد: طرح مادران قصه گو در زمره این طرح ها است که در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: این طرح به قصه های فولک و همچنین فرهنگ ترویج روایتگری، قصه گویی، کتابخوانی، آشنایی نونهالان با فرهنگ مطالعه و ... به زودی برگزار و زمان آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابخوانی مانند هر فرهنگ دیگری باید از خانواده آغاز شود، تاکید کرد: طرح مادران قصه گو دقیقا به دنبال همین هدف است.

فرهنگ مطالعه ترویج شود

سماکوش خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی میامی نیز، تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه مدیران دستگاه های اجرایی می بایست همکارانشان را به مطالعه ترویج و تشویق کنند.

وی افزود: یکی از دیگر رویدادهای مهم استان سمنان، برگزاری همایش ناشران و مولفان کتاب است که به زودی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی و با همکاری دستگاه های ذی ربط برگزار می شود که قطعا حضور ناشران معتبر را در آن خواهیم داشت.

محمد مهدی کریمی فرماندار میامی نیز در این نشست، ضمن تاکید بر ضرورت تسهیل در تقویت انر مطالعه به خصوص در مناطق روستایی، گفت: ایجاد کتابخانه سیار در زمره طرح های خوب کتابخانه های عمومی استان بود که در ماه گذشته شاهد افتتاح نخستین کتابخانه سیار در میامی بودیم و انتظار ما از مسئولان این است که به بخش کالپوش نیز نگاه ویژه ای داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار