سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: ارتقای کیفیت زندگی در بین زوج های سمنانی ترویج می شود.
کد خبر: ۵۵۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 09 January 2018
به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری سمنان، عباس بابایی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در نخستین جلسه شورای راهبردی فرهنگسرای امید خانواده که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برگزار شد گفت: مهم‌ترین هدف اصلی از ایجاد این فرهنگسرا ارتقای کیفیت خانواده‌ ایرانی است. 

وی گفت: بهبود کیفیت زندگی، تهیه بانک اطلاعات خانواده‌های نوبنیاد شهر، نظام‌مند کردن خدمات و رصد وضعیت زوج‌های جوان، استمرار خدمات آموزشی و توانمندسازی‌های زوج‌ها، حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی از دیگر اهدافی است که در برنامه‌های این فرهنگسرا پیگیری می‌شود. 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی از دیگر اهداف تخصصی این فرهنگسرا است.

بابایی به تعامل همه دستگاه‌های همسو در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم این تعامل حفظ شود و با جلوگیری از پراکندگی و موازی کاری فعالیت‌ها برای تداوم و شکل‌گیری فرهنگسرا انجام شود و با برنامه‌ها و نقشه‌های راهبردی بتوانیم این مرکز را به قوت و قدرت خود برسانیم چراکه این کار به سود شهروندان و شهر اخلاق می باشد. 

وی تأکید کرد: به‌طور حتم تعامل و ارتباط بین مدیران و کارشناسان نهادهای مسئول درزمینهٔ فرهنگ و کارآفرینی و ایجاد فعالیت گروهی منجر به دستیابی به نتایج بهتر در این زمینه می شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان مأموریت‌های این سازمان را تولید و بازتولید دانش و مفاهیم معطوف به اعتلای جایگاه خانواده در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، با به‌کارگیری ابزارهای مناسب، توانمندسازی زوج‌های جوان از طریق دستگاه‌های مرجع، پشتیبانی از مطالعات، تولید محتوا و پژوهش‌های حوزه خانواده، ارائه خدمات کارشناسی استاندارد به جامعه هدف عنوان کرد.

بابایی گفت: این فرهنگسرا هفت مرکز به نام‌های مرکز ارتقاء کیفیت زندگی خانوادگی، مرکز آموزش و مشاوره قبل از ازدواج، مرکز سلامت خانواده و ازدواج، مرکز گسترش سبک زندگی اسلامی، مرکز ریحانه (ترویج عفاف و حجاب)، مرکز توسعه کارآفرینی خانواده و مرکز مطالعات خانواده را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار