مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خبر داد :
به گزارش تابناک سمنان: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ضمن اشاره به آثار سوء طلاق در جامعه و پیامد منفی آن گفت: در راستای کاهش این معضل، مقرر شد با همکاری دستگاه‌های اجرایی فعال در امور مشاوره‌، مرکز جامع و راهبردی آموزش، مشاوره و پژوهش در حوزه خانواده، فرهنگسرای امید خانواده در سمنان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۵۴۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 06 January 2018

امیربینایی روز شنبه در کارگروه آسیب اجتماعی استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: مداخله غیرکارشناسی در حوزه‌های آموزش و مشاوره از عوامل اصلی پدیده طلاق است و باید با ارایه برنامه‌‌ای جامع و مدون این معضل را مهار کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش این معضل در جامعه که  همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و دغدغه مهم دولت تدبیر و امید بوده، راهکارهای اصولی طراحی شده که از ماه های آتی در این استان عملیاتی خواهد شد .

 

بینایی ارایه آموزش به روز، جامع و کاربردی مورد نیاز خانواده ،توسط کارشناسان و متخصصان  این حوزه را مورد تأکید قرار داد و افزود: ارایه آموزش‌هایی که مبتنی بر محتوای علمی و بر اساس فرهنگ های منطقه ای باشد  بصورت جدی در دستور کار اجرای این طرح قرار می گیرد. 

وی با بیان اینکه این مرکز با رویکرد تحکیم بنیان خانواده در مرکز استان فعال می‌شودخاطر نشان کرد: با اقدامات و اجرای برنامه‌های اصولی این مرکز، گامی اساسی و علمی در راستای کاهش طلاق در استان، برداشته خواهد شد.

بینایی ضمن اشاره به همراهی مدت‌دار افراد آموزش دیده با زوجین مورد هدف، اظهار کرد: در اجرای این برنامه کارشناسان مربوطه طی پروسه زمانی پنج ساله همراه آموزش گیرندگان و زوجین خواهند بود  و به نوعی همیار زندگی آنان خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه در این فرهنگسرا احصا توانمندی و مهارت افزایی افراد با رویکرد کمک به اقتصاد خانواده‌ها نیز جزو برنامه‌ها است، افزود: شناسایی و استفاده از ظرفیت گروه‌های هدفی که تبحر خاص وحرفه‌ای  دارند از اولویت‌هایی است که این مرکز تلاش دارد با این اقدام کمک حال اقتصاد خانواده‌ها باشد.

وی ارایه مشاوره  اصولی  توسط افراد متخصص و آموزش دیده را در فرایند اجرای این طرح از الزامات دانست و گفت: از آنجایی که مداخله غیرکارشناسی در حوزه مشاوره و خانواده همواره  از مسایلی بوده که به مقوله طلاق  دامن زده است در این مرکز سعی شد مشاورین تعیین سطح و  افراد متخصص وارد فضای مشاوره شوند.
بینایی با اشاره به همراهی مدت‌دار افراد آموزش دیده با زوجین مورد هدف، عنوان کرد: در اجرای این برنامه، کارشناسان مربوطه طی پروسه زمانی پنج ساله،  همراه آموزش گیرندگان و زوجین خواهند بود  و به نوعی همیار زندگی آنان خواهند شد.

وی تجمیع نظرات و اقدامات را گامی اساسی در راستای کاهش معضل طلاق برشمرد و افزود:  هم افزایی و انسجام مسوولان و همچنین  استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در اجرای اهداف این طرح ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز در حوزه محتوا سازی و انتخاب مشاوران و مدرسین تحت‌نظر شورای راهبری استان که متشکل از دفتر امور اجتماعی_فرهنگی، شهرداری سمنان، نیروی انتظامی،بهزیستی، کمیته امداد امام ، دانشگاه علوم‌پزشکی و دادگستری است جهت‌دهی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین مرکز راهبری آموزش،پژوهش و مشاوره خانواده در سمنان با نام فرهنگسرای امید و در شهر سرخه و مهدیشهر  با عنوان مرکز آموزش و مشاوره  امید خانواده  در ایام  دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار