رییس دانشگاه علوم پزشکی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سمنان گفت : تامین منابع در بخش درمان لازمه خدمات دهی و اجرای طرح تحول سلامت در این استان است.
کد خبر: ۵۴۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 08 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، مهدی شادنوش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون منابع درآمد طرح تحول سلامت از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود و این مقدار از اعتبارات تخصیصی جوابگوی هزینه های درمانی اجرای طرح تحول سلامت نیست. 


وی اظهارداشت : سطح بندی خدمات درمانی از اقدامات مطلوبی است که می تواند هزینه اجرای طرح تحول سلامت را از این طریق مدیریت کرد. 


وی خاطرنشان کرد : دستگاه اجرایی مربوط در بخش بیمه سلامت سمنان در سال 92 بیش از 260 میلیارد ریال برای اجرای طرح سلامت در استان هزینه کرد که در سال جاری این اعتبار با بیش از 275 درصد افزایش به 950 میلیارد ریال رسید. 


شادنوش اضافه کرد : نظارت بر ارایه خدمات در طرح تحول سلامت از دیگر مشکلات های مهمی است که برای افزایش رفاه اجتماعی از مسیر طرح تحول سلامت باید مدنظر قرار گیرد. 


رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد : بعد از اجرای طرح تحول سلامت در سمنان شاهد کاهش بزهکاری های اجتماعی و افزایش امنیت روانی و احساس آرامش در جامعه بوده ایم که باید این طرح مهم برای کاهش دغدغه مردم برای تامین هزینه درمانی بیش از پیش کاهش یابد. 


وی تصریح کرد : اکنون بیش از 109 هزار و 30 نفر از اقشار روستایی سمنان از مزایای بیمه سلامت بهره مند هستند، و جایگاه استان در پوشش بیمه ای اقشار محروم و کمتر برخوردار نسبت به کشور مطلوب است. 


به گزارش ایرنا، تاکنون 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند سهم استان سمنان از این تعداد 218 هزار نفر است، میزان رضایت مردم استان سمنان هم از اجرای طرح تحول سلامت 86 درصد می باشد. 
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار