در هشتمين نشست بنياد توسعه سمنان مطرح شد؛
به گزارش تابناک سمنان، هشتمين نشست بنياد توسعه و آباداني سمنان در سال 96 برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹ 07 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، در اين نشست درباره موضوعات مختلف از جمله بررسي نتايج برگزاري همايش فرصت سرمايه‌گذاري ايران- سمنان در تهران، چالش‌ها و موانع سرمايه‌گذاري در سمنان و راهکارهاي جذب سرمايه‌گذار در حوزه‌هاي مختلف، پيگيري انتقال آب درياي‌ خزر به استان سمنان و موانع پيش رو و… مباحثي از سوي کارشناسان و مسئولان مطرح و تصميمات لازم اتخاذ شد.

کواکبیان نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست بر توجه بيشتر به سرمايه‌گذاري خارجي در کشور تاکيد کرد و گفت: يکي از راه‌هايي که مي‌تواند کشور ما را به رشد و توسعه برساند سرمايه‌گذاري خارجي است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در بخشي ديگر از سخنان خود به تشکيل ستاد ساماندهي امور پايتخت با حضور سه معاون رئيس‌جمهور (جهانگيري معاون اول، کلانتري رئيس محيط ‌زيست و مونسان رئيس سازمان ميراث فرهنگي)، 6 وزير و تعدادي از نمايندگان مجلس خبر داد و گفت: در اين ستاد موضوعات مختلفي در ارتباط با تهران مطرح شده است که موضوع اصلي همان اجراي قانون امکان‌سنجي انتقال مرکز سياسي و اداري کشور و ساماندهي و تمرکززدايي از تهران بوده است.

 دکتر احمدهمتی نماينده سمنان، سرخه و مهدي شهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با تاکيد بر اينکه تعصبات منطقه اي و محلي نبايد زمينه فرار سرمايه‌گذار در استان را فراهم کند، گفت: بايد تلاش کنيم علاوه بر جذب سرمايه‌گذار، بهترين گزينه و طرح را به آنان معرفي کنيم.

همتي به اقدامات مسئولان سمنان براي رفع مشکل کمبود آب اشاره کرد و گفت: هم اکنون در تصفيه خانه فاضلاب سمنان، کار 2 مرحله تصفيه آب انجام و حدود 80 تا 100 ليتر بر ثانيه آب استخراج مي‌شود و با اجرايي شدن مرحله سوم آن اين رقم به حدود 300 تا 350 ليتر بر ثانيه افزايش مي‌يابد و بايد مديريت بهينه شود.

نماينده سمنان، سرخه و مهدي شهر در مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به اهميت اجرايي شدن قانون ماليات بر ارزش افزوده، از تصويب قانون ماليات بر مصرف کننده در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: قانون ارزش افزوده که با هدف ايجاد عدالت است در همه دنيا اجرا شده و تا بيش از 20 درصد هم دريافت مي‌شود.

دکترهمتي گفت: هدف اصلي در اين قانون اين است که هر کس که بيشتر مصرف دارد بايد ماليات بيشتري پرداخت کند.

مديرکل دفتر جذب و سرمايه‌گذاري استانداري سمنان هم در اين نشست، با بيان اينکه انتقال و مديريت آب بايد به عنوان 2 موضوع مهم در کنار يکديگر قرار گيرند، گفت: هم اکنون 88 درصد آب استان در حوزه کشاورزي مصرف و 4 درصد به بخش صنعت اختصاص دارد.

منوچهر صادقي با بيان اينکه متاسفانه مديريت آب در استان مغفول مانده است، افزود: اگر حداقل 4 درصد آب بخش کشاورزي استان به بخش صنعت اختصاص يابد مشکلات رفع خواهد شد.

وي گفت: در حوزه سرمايه‌گذاري داخلي در استان فرصت‌هاي خوبي فراهم شده که يکي از آنها طرح توسعه واحد‌هاي موجود است. اگر از 30 طرح توسعه شرکت‌ها و واحد‌هاي موجود حمايت شود بسياري از مشکلات رفع مي‌شود.

مديرکل دفتر جذب و سرمايه‌گذاري استانداري سمنان ابراز اميدواري کرد: با اجرايي شدن حداقل 5 درصد اين تفاهم نامه شاهد رشد و توسعه و تحول در استان باشيم.

مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان سمنان هم در اين نشست، از تعطيلي بسياري از واحد‌هاي توليدي به دليل نبود زير ساخت لازم در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: براي اجراي صحيح و درست اين قانون بايد مقدمات و زير ساخت‌هاي لازم فراهم و مسئولان نيز بايد تا فراهم شدن لوازم و امکانات روش‌هاي ديگري را اجرا کنند.

حسن آل بويه افزود: براي سرمايه‌گذاري داخلي استان نيز اقدامات خوبي انجام شده و در آينده نزديک شاهد خبرهاي خوبي در اين حوزه خواهيم بود.

غلامرضا سالار مدير عامل بنياد توسعه و آباداني سمنان هم در اين جلسه با بيان اينکه شهرستان سمنان هم اکنون با مشکلات جدي و متعددي از جمله کمبود آب روبرو است و مجموعه فعاليت‌هاي استان نيز در بحث آب بوده، گفت: رشد و توسعه، افزايش جمعيت، آباداني، سرمايه‌گذاري، ارتقاي صنعت و اقتصاد و… همه وابسته به آب است و وقتي مشکلات رفع مي‌شود که مشکل آب نيز حل شود.

وي رفع مشکل کمبود آب در کوتاه مدت و در دراز مدت با انتقال آب درياي خزر را بسيار موثر دانست و گفت: در کنار رفع مشکل آب، ايجاد صنعت با دوام و پايدار و حمايت از سرمايه‌گذاران نيز براي جلوگيري از فرار سرمايه‌گذار مهم و ضروري است در اين نشست سيد عباس دانايي فرماندار سمنان گزارشي از روند اجراي طرح تصفيه خانه فاضلاب سمنان ارايه و جمعي از اعضاء و صاحب‌نظران ديدگاه‌ها و پيشنهادات خود را در زمينه مشکلات سرمايه‌گذاري در سمنان و راهکارها، موانع انتقال آب درياي خزر و… بيان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار