آيت‌الله نوري همداني:
يكي از مراجع تقليد گفت: در همه عرصه ها اگر آيت‌الله خامنه‌اي امر کنند همه مردم مطيع هستند و خدا را شكر مي‌كنيم کشتي‌باني با مهارت وجود دارد كه توانسته‌اند انقلاب را حفظ كنند.
کد خبر: ۵۴۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴ 29 December 2017

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان دیوان عدالت اداری و اساتید دانشگاه سمنان اظهار کرد: اسلام در آغاز طلوع خود قدرت و عظمت به وجود آورد بنابراین مسلمانان باید همان چهره صدر اسلام را ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: صدر اسلام قدرت و عظمت وجود داشت و حیات جدیدی به وجود آمد ولی به تدریج این چهره افول کرد و انحطاط شکل گرفت. این مسئله از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی حائز اهمیت است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: غرب علوم را از اسلام گرفتند و توحید را از آنها دریافت کردند و به سکولار تبدیل کردند و راه علم بر مسلمانان بسته شد و جوانان به اروپا برای تحصیل رفتند و علت عقب ماندگی را اسلام بیان کردند در حالی که مفاخر اسلام را به نام غرب گذاشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ایجاد تحول بیداری و عزت ایجاد کردند گفت: ایشان در کل جهان اثر گذاشتند و بیدارگری به وجود آوردند که این انقلاب روز به روز قله‌ها را در می‌نوردد و پیش می‌رود بنابراین باید عزت و عظمت اسلام را از نظر نظامی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نشان دهید.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن توصیه به مطالعه دفتر تبیان، صحیفه نور و وصیتنامه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) توانستند استبداد را قلع و قمع کنند زیرا در اسلام سلطنت وجود ندارد. ایشان توانستند سلطنت را از میان بردارند و نظام ولایی پایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: انگلستان، آلمان، فرانسه و نوکران آنها مانند صهیونیست‌ها سبب عقب‌ماندگی اسلام بودند و اسلام ناب وجود نداشت بلکه اسلام آمریکایی و عربستانی بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم عزت و اقتدار را از تمدن غرب می‌دانستند و کرامت انسان‌ها زیر چتر آنها نابود شده بود ولی ‌امام خمینی(ره) چهره اسلام ناب را به مردم نشان دادند و خود باوری و خود اتکایی را به ارمغان آوردند.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: توجه بیشتر به انقلاب، برکات و ارکان آن ضروری است باید دشمنان را بشناسیم و بدانیم دین با سیاست تؤام است در گذشته دین را از صحنه زندگی به حاشیه رانده بودند و بیان می‌کردند دین از سیاست جدا است.

وی اسلام را نخستین رکن انقلاب ذکر کرد و افزود: در این بخش باید نماز، انفاق و امر به معروف و نهی از منکر و دیگر ارزش‌ها را بشناسیم و ارزش‌ها احیا شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم از دیگر ارکان انقلاب هستند گفت: مردم این انقلاب را به وجود آورد و خون و جان دادند و اکنون کوچه‌ها به نام شهدا نامگذاری شده است.چندین دولت به صدام کمک می‌کردند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند و پرچم انقلاب را زمین بزنند ولی امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی مردم را پرورش دادند و گروه گروه از جوانان برای دفاع از اسلام به جبهه‌ها رفتند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: باید به مشکلاتی مانند بیکاری جوانان، معیشت و گرانی توجه شود و به احتیاجات و مطالبات مردم جواب مثبت داده شود.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه رکن سوم انقلاب است گفت: مردم جان و خون نمی‌دهند مگر اینکه فردی نایب امام زمان باشد، این عقیده و مذهب ما است. اگر آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند همه مطیع هستند و خدا را شکر می‌کنیم کشتی‌بانی با مهارت وجود دارد که انقلاب را حفظ کرده‌اند بنابراین وظیفه داریم از ایشان پیروی کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر فقیهی مانند ایشان یا امام خمینی(ره) در بحرین، یمن و عربستان وجود داشت اکنون وضعیت آنها اینگونه نبود. در عراق فقیهی فرمان داد تا حشد الشعبی حرکت کرد و توانست عراق را از سیطره داعش نجات دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار