مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان;
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از احداث یک باب کتابخانه عمومی جدید در مسکن مهر سمنان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ 26 December 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : راه‌اندازی کتابخانه در مناطق روستایی و محروم در سراسر استان یکی از اولویت‌های این نهاد است.


وی با بیان اینکه راه‌اندازی یک کتابخانه مجهز در منطقه مسکن مهر سمنان یکی از نیازهای ویژه دانش آموزان و دانشجویان این منطقه است افزود: بالغ‌بر یک هزار و 200 متر از این منطقه برای احداث کتابخانه عمومی جدید در نظر گرفته‌شده است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 بالغ‌بر 550 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این کتابخانه تخصیص‌یافته است اذعان کرد: آئین کلنگ زنی این پروژه در آینده نزدیک انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه کتاب یک ابزار مهم فرهنگی است گفت : احداث این کتابخانه می‌تواند نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد و این مهم نیز به ارتقا سطح فرهنگ مردم این منطقه کمک شایانی می‌کند.


سماکوش با بیان اینکه نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها متعلق به این نهاد است تصریح کرد: شهرداری سمنان با پرداخت سهم نیم درصدی این نهاد بالغ‌بر 17 میلیون تومان اعتبار برای 11 پروژه عمرانی کتابخانه‌های سمنان را تأمین کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌های عمومی گفت : برنامه‌های متنوع فرهنگی و فضاسازی محیطی در کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌هایی است که برای جذب اقشار مختلفی از مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان اجرایی می‌شود.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد: شهرک امیر المومنین (ع) سمنان از مناطقی است که در اولویت‌های بعدی این نهاد برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار