به گزارش تابناک سمنان، وزیر علوم دولت اصلاحات گفت : هیچ وقت آموزش ، پژوهش، علم و فرهنگ اولویت دولت های ما نبوده است در غیر این صورت وضعیت ما بهتر می شد.
کد خبر: ۵۳۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 14 December 2017
به گزارش تابناک سمنان، مصطفی معین عصر روز پنجشنبه در سالن پور سینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، افزود: اگر قدر علم در کشور دانسته می شد، ایران الان خیلی جلوتر بوده است.

وی اظهارداشت : سو مدیریت مهم ترین ضعف کشورهای جهان سومی و کشورهای اسلامی است که نمی توانند از توانمندی های بزرگ کشورهای خود استفاده کنند.

وی با بیان این که حدود یک سوم جمعیت کشور دانش آموخته و در سن فعالیت و اشتغال اما بیکار هستند، ادامه داد : ایران نخستین امپراطوری جهان را از مرز چین تا لیبی تشکیل داد چرا اکنون که در عصر فناوری و علم است، چنین ظرفیت هایی برای پیشرفت نداشته باشد؟

معین منابع زیرزمینی نفت و گاز را قوت و سیاست زدگی را یکی از نقاط ضعف کشور دانست و گفت : سیاست هدف نیست، سیاست یعنی باید در موقعیتی که قرار گرفته اید به کشور خود خدمت کنید.

بنیانگذار جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر در ایران تصریح کرد : جامعه ما از سه هزار سال پیش توحیدی بوده و ملت ما تفکر مذهبی دارند نباید از این تفکر سوء استفاده شود.

معین همچنین غلبه احساس بر عقلانیت را یکی از ضعف های تاریخی کشور دانست و افزود : این امر به تدریج تبدیل به افراط و تفریط، خشونت می شود که هیچ توجیه عقلانی، دینی و انقلابی ندارد.

وی تاکید کرد : البته نسل های سوم و چهارم انقلاب خردگراتر هستند اما به خاطر عملکرد نسل های قبل و بحران های موجود، دچار کم انگیزگی شده اند و این ناامیدی به هیچ وجه با مدیریت جامعه ای که در حال گذار به سوی دموکراسی است، سازگاری ندارد.

معین با بیان این که در دوره نخست دولت سازندگی، آموزش عالی بیشترین موفقیت ها را داشت ، افزود: در این دوره حدود 20 دانشگاه تاسیس شده و یا در مناطق محروم بازسازی شد اکنون هم موفق ترین بخش کشور در شاخص های جهانی، توسعه منابع انسانی و بهداشت بوده و بخش های دیگری چون سیاست، اقتصاد و حقوق شهروندی در رتبه های پایین میان دیگر کشورها قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که دانشگاه های کشور چه میزان با دولت ارتباط سازماندهی شده دارند، بیان کرد: گسل عمیق میان بخش های مختلف کشور وجود دارد ، جامعه ما آسیب دیده است چون سرمایه اجتماعی آن در پایین ترین سطح است.

معین با بیان این که کشور هم اصلاح طلب و هم اصولگرای اصیل و بدلی دارد، تاکید کرد: اگر اصیل باشند همه آن ها ارزشمند بوده و رقابت سالم آن ها سبب رشد جامعه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار