عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص کاهش ۸۳ درصدی بودجه خرید سلاح و تجهیزات ناجا و همچنین کاهش ۹۳ درصدی بودجه مرزبانی گفت:مجلس از تأمین بودجه موردنیاز نیروهای مسلح مضایقه نمی‌کند.
کد خبر: ۵۳۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 14 December 2017

محمد پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش 83 درصدی بودجه ناجا در بخش خرید سلاح، تجهیزات، و تقویت بنیه نیروی انتظامی اظهار داشت: فضای امنیتی بسیار مناسب و مطلوبی را که امروزه تجربه می‌کنیم، حاصل زحمات، تلاش و عملکرد نیروهای مسلح کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کشور ما امروز تهدیدات را با قوت و قدرت رفع و دفع می‌کند، فرآیند تلاش نیروهای مسلح است که با فراهم‌آوری و امکانات دفاعی و تهاجمی کافی توانسته‌اند امنیت ایران در منطقه کاملاً ناامن پیرامون را فراهم سازند.

پورمختار تأکید کرد: وجود این امنیت و برقراری آن تعهدی را برای دولت و مجلس به وجود می‌آورد که باید از حیث بودجه و رفع مشکلات و کمبودهای نیروهای مسلح با اختصاص بودجه کافی به‌نحوی عمل کنند که هیچ دغدغه‌ای برای نیروهای مسلح وجود نداشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ تأکید کرد: در این جهت مجلس شورای اسلامی با درک درست و شناخت کامل از این فضا و نیازمندی‌های نیروهای مسلح از جهت تأمین بودجه موردنیاز مضایقه نخواهد کرد.

وی گفت: اگر دولت با هر رویکرد و نگاهی مبادرت به کاهش بودجه نیروهای مسلح در هر بخشی کرده باشد، مجلس نسبت به رفع آن و رساندن بودجه به حد نیاز حتماً اقدام خواهد کرد.

پورمختار در پاسخ به دیگر پرسش فارس درمورد کاهش 93 درصدی بودجه مرزبانی ناجا بیان داشت: در حوزه مرزبانی با حملات ضدانقلاب در مرزها و تهدیدات در حوزه مرزبانان مواجهیم؛ کمتر از یک ماه است که شهادت مرزبانان‌مان را شاهد بوده‌ایم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما واقعاً این مطلب را قبول داریم که با کاهش بودجه زمینه تضعیف امنیت فراهم می‌شود، لذا سعی می‌کنیم در حد نیاز بودجه را برای نیروهای مسلح فراهم کنیم.

منبع: فارس
برچسب ها: پورمختار ، مجلس ، بودجه 97
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار